Irriterende/morsomme telefonselgersamtaler

Helge

Profesjonell Googlesøker
Såg et innlegg tidligere av peterandrej, som skrev opp en samtale fra gul.no.
Så hvorfor ikke lage en tråd på det? :p

Her kan du poste morsomme og irriterende samtaler du har hatt med selgere.

Netcom:
Hei, det er blablabla fra netcom som ringer, vi har et tilbud til deg som er mye bedre og billigere en det du har idag.

- Åh? Tviler på at dere kan konkurrere med det jeg har idag

Hvilke som helst ringepris du har idag, så skal jeg garantere at dette er billigere.

- Jeg er telenorforhandler, så om du kan konkurrere med prisene jeg har idag, så vær så god;)

Ha en fortsatt fin dag....
*dut dut dut*

peterandrej

pensjonert moderator
Nå har jeg faktisk jobbet som telefonselger, og kan informere om at også kunder kan være morsomme. Men de morsomste var de frekke. Særlig når man var frekk tilbake uten at de kunne si noe på det. Eksempel:

- Hei, det er Peter Andre Jensen, og jeg ringer fra Bla...

- Ta og reis til helvete!

- Da møtes vi der, ha en fortsatt fin dag, adjø..

Helge

Profesjonell Googlesøker
haha, humortråd ;) strålende.. litt oppmuntring i hverdagen ;)

Har mange morsomme kunder innimellom ja.

(litt off-topic, siden dette skjedde i butikk, og ikke på telefon):

Hei, jeg kjøpte denne mobiltelefonen for 2 uker siden, nå fungerer den ikke lenger, den vil ikke på
- *setter telefonen i en lader og telefonen fungerer igjen*
- Hvor lenge er det siden du ladet telefonen sist da?
2 uker siden.

Seriøst? hehe, bør ikke gå ann :p

Ole

Medlem
Møkkatelefon som ikke har mer enn 2 ukers batteritid...
Møter du mange av den typen kunder?

TorsteinO

Art Director & grunder
Har i det siste hatt litt interessante samtaler med diverse selgere fra get, spesielt den siste av dem...

Greia er at de av en eller annen idiotisk grunn ikke får digitaltvhælvetet til å funke hos meg, og nå forsvinner vel snart det gamle tilbudet også, så da blir det mye spennende på tv her. Allikevel prøvde idiotene å ringe tre ganger i løpet av en uke for å få meg til å enten oppgradere til en større kanalpakke, en dyrere dekoder, eller å bytte til internett fra dem. Ye. Spesielt han siste var ganske irriterende, og hadde litt vondt for å få det inn i hodet at jeg ikke kommer til å knytte meg til noe som helst fra dem før de har fått det nåværende produktet jeg har fra dem til å funke.

Helge

Profesjonell Googlesøker
Ole: hadde en del sånne kunder før når jeg jobbet mot privatmarkedet... er litt mindre i bedriftmarkedet, det folk vet litt bedre hva de vil ha og hvordan ting fungerer.

En gang var det faktisk ei dame i 40 års alderen som var på jakt etter kamera, men jeg var da alt for ung til å kunne noe som helst om det.

Satt henne litt på plass når jeg sa at jeg hadde et kamera til 10k og er hobby/amatørfotograf... :p

picxx

WF 09
Det morsomste med telefonselgere er å være en.
Jeg testet dette "yrket" i noen mnd, og på den tiden rakk jeg å bli invitert på alt fra ungkarsfestival i nord-trøndelag til swingers party i tromsø :D

Topp