Jeg har hatt iPhone i litt over et halvt år nå, og kan ikke si jeg sitter igjen med følelsen av at den er dårlig. Den virker faktisk veldig solid i byggekvaliteten. Bytter vanligvis mobil en gang i halvåret (det kommer litt av yrket som selger), men denne mobilen beholder jeg til jeg får oppgradert til iPhone 3G.
Manglene som alle klager over kan jeg enkelt og greit si at jeg ikke har behov for. Det er en fullverdig mobil for min del, og gjør jobben sin ypperlig. Ikke nok med det så har den relativt god batteritid til å være en moderne mobil, det er kun SE som kan måle seg med den.
Dekning for min del har vært et non-issue, da Telenor har så godt som fult dekningskart i Norge, så akkurat det punktet kan jeg heller ikke uttale meg om. Men selv nedi kjelleren av huset (betong, omgitt av fjell) så har jeg dekning.
Det var egentlig dekningen for UMTS/HSDPA vi snakket om, pixx. Altså tredje generasjons bakkenett. Sendere med UMTS og HSDPA har ikke like god rekkevidde som GSM og andre, eldre teknologier, da disse krever større båndbredde. Edge, som er standard på iPhone (gamle versjonen) er kun en software-oppdatering av GRPS, slik at den har like god dekning som GPRS (altså GSM).