Interaktiv html/js

A

aabbcc

Guest
Hei
På jobb lager vi oversikter over store prosesssystemer. Tradisjonelt sett lages dette og leveres på papir i A0-størrelse. Jeg viste noen raskt hvordan man kan legge inn zooming, mouserover ol i en enkel flash - så nå vil de ha det laget for å vise på skjerm.

Det jeg trenger er egentlig muligheten for å zoome inn og ut, samt å kunne trykke på komponenter og få opp noe enkel info. Såre enkelt å gjøre i flash - men flash er vel ikke fremtiden. Det hadde jo vært fint om det hadde vært mulig å bruke på ipad ol også.

Er det noen som har laget noe lignende i html5? Dette bør jo være relativt basic, men jeg har ikke funnet noen gode tutorials eller lignende på noe slikt, så jeg tar imot alle tips med stor iver.

Uansett - God helg!

A A B B C C

A

aabbcc

Guest
Kult Adeneo! Det funket bra!

Jeg ser for meg at den neste utfordringen blir å gruppere elementer og få zoomet de sammen, slik at man kan legge på komponenter oppå grunnbildet som man kan trykke på. Og takk for tipset om jsfiddle, kul tjeneste!

A

aabbcc

Guest
Takk xdex - den var ganske kul.
Men ikke helt det jeg er ute etter. Egentlig noe som ligner googlemaps i bruk. Altså muligheten for å forstørre og forminske og med elementer med info og sånt som man kan legge inn på bestemte plasser...

Topp