Installert Windows på nytt - Hvordan få inn epost i Thunderbird?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
De siste gangene når jeg har lagt inn Windows på nytt har jeg tatt backup av all epost. Måten jeg har tatt backup på er å sende alle epostene som et vedlegg til en annen epost-adresse. Når Windows og Thunderbird er oppe og går igjen henter jeg ned igjen alle epostene fra epostadressen jeg sendte de til.

Vanligvis har jeg måttet hente ned denne eposten med Outlook fordi Thunderbird ikke har funksjoner som lar meg dra vedlegg inn til innboksen og lagre dem der. Det har Outlook. Derfor har jeg lagt dem inn i Outlook og bruke Thunderbird til og importere epost fra Outlook.

Nå viser det seg at Windows 7 ikke har Outlook installert, og jeg finner heller ikke nedlasting av Outlook på Microsoft's nettsider. Dermed sitter jeg nå med en epost full av vedlegg som jeg ikke får importert til Thunderbird sin innboks. Hva kan jeg gjøre for å få importert alle vedleggene jeg har i en epost inn til Thunderbird sin innboks?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det ser ikke ut til at det er svaret jeg trenger. Det som er saken er at jeg har alle epostene liggende som vedlegg i en epost. Jeg kan legge alle epostene ut i en mappe på skrivebordet, men allikevel ser det ikke ut til at Thunderbird har en funksjon som lar meg importere meldingene inn til innboksen. Spørsmålet finnes heller ikke øverst på den siden der. Jeg finner kun spørsmål om hvordan jeg kan importere fra andre epostprogrammer, og ikke hvordan jeg kan importere fra en slik "meldingfil (epostfil).

Dette virker som en stoooor mangel i TB og jeg må si jeg er veldig skuffet over at det ikke er mulig å få dem inn. Jeg MÅ liksom installere et annet epostprogram, importere til det programmet, og deretter importere inn til Thunderbird fra det andre programmet igjen. Sjokkert over at det er slik.

Har dere tips til en ok epostklient til PC og Windows som funker bra?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Webmail er uaktuelt. Jeg vil ha alt av epost lagret lokalt, og gjerne også sikkerhetskopier på eksterne disker. Windows Live Mail husker jeg at jeg en gang tidligere kuttet ut fordi at alle mine RSSfeeder plutselig forsvant fra programmet. Det var lite kult å miste alle blogger jeg leste fast sånn helt uten videre.

Bjørnar

Gründer
hvorfor bruker du ikke eksport og import funksjonen? å videresende mail slik blir jo noe tungvindt ?

og outlook har aldri vært bundlet med windows, det kan tenkes at du mener outlook express? i så fall kan du kanskje bruke windows mail som mellomstasjon nå?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg mener nok helt sikkert Outlook Express. Har aldri sett for meg noe forkjell på de to annet enn navnet om jeg skal være ærlig.

Jeg finner ikke noen exportfunksjon for epost i TB. Jeg finner kun export av kontakter.

Jepp. Jeg tenker den får være ok som en mellomstasjon.

Topp