ingen klikker på annonsene mine...

Hupsey

Medlem
Jeg får lite respons på mine TD anonser, og kunnetenkt meg å byttet til anonser som gir betalt per visning i stedet for per klikk og per lead...
Er det noen som kjenner til hvilke anonsører som tilbyr betaling per visning slik som jeg er på jakt etter?
Jeg har vedlagt info fra TD konto og teller på nettsiden, disse viser helt foskjellige tall, men jeg tror teller på nettsiden er det rette antallet sidevisninger...

Vedlegg

• TD.jpg
    TD.jpg
    18,6 KB · Sett: 37
  • counter.jpg
    counter.jpg
    10,7 KB · Sett: 20

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva slags nettside er det og hvordan har du plassert annonsene dine?

Ulempem med TD er at ALLE er medlem av dem og har dem på sidene sine. Man blir fort litt annonseblinde av annonsene deres. Her har du noen affiliateprogrammer du bør prøve ut. Meld deg opp på alle sammen, så får du mye mer å velge i : ) MM Medier er det som konverterer best hos meg.. to av kampanjene der ligger på et snitt over 5 kroner per klikk : )

TorsteinO

Art Director & grunder
Altså... hvis du ikke har mer enn 1000 unike sidevisninger i løpet av en måned (hvorav sikkert ganske mange er deg selv), så er det ikke rart om det ikke blir noe særlig penger, og det vil heller ikke bli det hvis du skulle få inn en annonsør som betaler pr sidevisning. For å få tilgang til den typen annonsør hos TD, så må du ha mye mer trafikk, og mye "bedre" trafikk, altså høyere CTR. Du kan jo prøve å selge annonseplassen selv, men med så lite trafikk tror jeg det blir vanskelig.

Forøvrig - legg heller inn google analytics for å få litt mer nøyaktig besøksstatistikk (Google Analytics), istedet for den telleren som får sida til å se ut som den er fra 97 ;)

Hupsey

Medlem
Jeg brukte google analytiks, til den sluttet å telle...
bloggen min ble merket som spam blogg av google for 3 uker siden, og selv om jeg ikke har sendt spam og har verifisert den en hau av ganger er den forsatt merket som spam blogg..får heller ingen PR av google på grunn av dette..Av den grunn er jeg også skeptisk til å bruke adsense.
bloggen er ikke eldre en en drøy måned, så derfor er det heller ikke så mye trafikk..(1000 unike brukere står det forresten på telleren)
Reklamen er nok ikke optimalt plassert, samt jeg sikkert herform mange på siden...
om noen har tips for god reklameplassering er jeg takknemlig..
her er link til blogg
Siden det er en blogg som er samfunnskritisk og ikke forbruker orientert er det sansynligvis også en forlaring på få reklameklikk..

Ståle

Medlem
Jeg brukte google analytiks, til den sluttet å telle...

Analytics "slutter" bare ikke å telle. Mest sannsynlig ligger kode-snutten fra analytics feil.

får heller ingen PR av google

Page Rank oppdateres ca en gang i kvartalet. Måten å få PR eller høyere PR er å bygge linker inn til siden. Så vidt jeg kan se har du ingen eller veldig få linker inn til siden.

bloggen er ikke eldre en en drøy måned, så derfor er det heller ikke så mye trafikk..(1000 unike brukere står det forresten på telleren)
Da kan du heller ikke forvente å tjene allverden. Trafikk = penger.

Reklamen er nok ikke optimalt plassert, samt jeg sikkert herform mange på siden...
Du har greit antall annonser på siden, men du har INGEN plassert "above the fold"/synlig uten å scrolle. Jeg sitter på en 22" og ser ingen annonser når jeg klikker meg inn på siden din. (uten å scrolle vel og merke.

Flytt annonsene opp, og integrer dem bedre i designet.
Her er en fin oversikt fra Adsense hvor det er best å plassere annonser for å få høy CTR.

general_en.jpg

Hupsey

Medlem
takk for tips til layout:)
Prøver ut dette nå...
hensikten med siden er ikke å tjene på anonser, og jeg forventer heller ikke spesielt med intekter fra dette.
Men siden det er mulig å bruke reklamer syns jeg det er gøy å prøve meg frem litt..
Det koster jo ingenting å legge ut reklamene...

vidarlo

Apache-junkie
Det koster jo ingenting å legge ut reklamene...

Tja, jo, det gjer det definitivt. Det koster deg truverde, og det koster deg besøkande, og det koster deg tid. Om det tar meir tid å legge ut reklamen enn du får tilbake er det ikkje lønnsomt. Om det svekker truverdet ditt og får folk til å tru at du blogger for cash er det muligens ikkje verdt det (vurder sjølv). En del besøkande er allergiske mot annonser, og finner muligens andre ting å lese på i staden...

Så joda, det har en kostnad. Ikkje en monetær kostnad direkte dog...

picxx

WF 09
Om det svekker truverdet ditt og får folk til å tru at du blogger for cash er det muligens ikkje verdt det (vurder sjølv). En del besøkande er allergiske mot annonser, og finner muligens andre ting å lese på i staden...

De besøkende som er så anti-annonsering at de velger bort innholdet på siden grunnet at det er annonser der hadde man jo ikke tjent noe på i utgangspunktet, så det er vel ikke noe tap.

Å drive en hobbyblogg uten annonser, på idealistisk grunnlag blir jo noe annet, men man tjener jo heller ikke noe på den bloggen, så ser ikke helt hvordan du skulle tape noe på å ha annonser på en side.

Hupsey

Medlem
Det finnes ikke noe som en gratis lunch er det noe som heter...
når jeg leser VG og Dagbladet på nett godtar jeg at prisen jeg betaler for å få lese det "gratis" er å se reklamen de har på sidene sine.
Personlig mister ikke sidene jeg ser på troverdighet av å ha reklame på sidene.
Reklame intekter kan gi en liten ektra motivasjon for folk med vanlige blogger, uten at det trenger å være hovedmotivet(å tjene penger) for bloggen. Dersom man forvente at alle skal drive med dugnad for å gi troverdig informasjon,endenr man vel opp med fult av blogger om hunder og katter og turer på fjellet uten serlig arbeide bak

..når jeg leser VG og Dagbladet på nett godtar jeg at prisen jeg betaler for å få lese det "gratis" er å se reklamen de har på sidene sine. Personlig mister ikke sidene jeg ser på troverdighet av å ha reklame på sidene.

Ganske enig her ja. Eneste er sider som er "overlesset" med reklame, har ikke helt sansen for dem. Det verste er likevel sider som har pop-up reklamer... Takler det dårlig.

vidarlo

Apache-junkie
Personlig mister ikke sidene jeg ser på troverdighet av å ha reklame på sidene.
Reklame intekter kan gi en liten ektra motivasjon for folk med vanlige blogger, uten at det trenger å være hovedmotivet(å tjene penger) for bloggen.

Eg seier ikkje at alle reagerer slik, eller at det er et stort problem - eg poengterer kun at du ofrer noko for å ha reklame der. Du har vurdert det til at reklame ikkje svekker truverdet ditt nevneverdig.

Eg har ikkje gidda smekke opp reklame på min blogg, fordi, well. Det er en blog. Det er mine meininger, få lesere, marginalt interessant innhald, og i heile tatt få grunner til å ha reklame. Tida det tar meg å hive inn reklame er sannsynligvis tid eg kunne fått meir igjen for ved å plukke brusflasker i vegkanten... Så alt i alt har eg utifra dei momenta eg nevnte ovanfor komt til at det ikkje er verdt det. Om du kjem til ei anna vurdering, så for all del...

Hupsey

Medlem
Jeg syns reklame er med på lage liv på bloggsiden...(blogger uten reklame kan bli litt kjedelige i layouten synes jeg)
Jeg synes ikke det er mer tidkrevende med reklame en annet layout arbeid.
Men det er som du sier smak og behag
Når det gjelder google analytic som jeg skrev om tildigere, slutet dette å fungere uten at jeg gjorde noe som helst med koden...
Men jeg har sett at googles robot har problemer med å gjennomsøke siden, og jeg får ikke lastet opp sidekartet jeg har laget med feeburner uten å få feilmelding..
Det kan være her problemene ligger?
Bildene viser analytics, og ord verifikasjonen jeg må skrive hele tiden...

Vedlegg

• google2.jpg
    google2.jpg
    50,9 KB · Sett: 10
  • google.jpg
    google.jpg
    10,6 KB · Sett: 4

Ståle

Medlem
Når det gjelder google analytic som jeg skrev om tildigere, slutet dette å fungere uten at jeg gjorde noe som helst med koden...

Som sagt så "slutter" ikke analytics bare å fungere. Tok en kjapp titt på siden din, og ved første øyekast var ikke koden til analytics å oppdrive. Tror du må dobbeltsjekke at du faktisk har lagt den til og at den dukker opp på siden.

Keanu

Geek
Byttet du theme da du mistet analytics-tracking? Ser iallefall ikke analytics-koden i kildekoden din.

Hupsey

Medlem
JA, selvsagt:)
Jeg skiftet theme, og da forsvant nok koden jeg hadde lagt inn...
Skal legge den inn på ny så funger den nokk igjen.
Men det at Google forsatt tvinger meg til å skrive ord verifikajon, til tross for at jeg har sent mailer og gjort flere validasjoner er temmelig plagsomt.
Er det andre som har opplevd liknende?

Topp