Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Infogate og utbetalinger

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen her som benytter seg av Infogate?

Jeg begynte å ta dem i bruk i Januar, og venter fortsatt på betaling. I februar ble det noen tusen i inntekt fra dem, så da skulle det jo vært utbetalt denne måneden..

Måned1: Tjen pengene Måned2: Regne ut Måned3: Motta betaling.
Er det ikke slik systemet deres foregår?

Uansett, når jeg ser på inntjeningene mine på systemet deres (som forresten er elendig), så ser jeg at forfallsdatoen deres for å betale er 18 April. Den 23'ende ringte jeg til Infogate og spurte hvorfor det ikke var dukket opp noen penger. Da fikk jeg beskjed om at pengene ble sendt ut den 20'ende, og bør være på kontoen min "i morgen" (som på den dagen vil bli den 24).

Det er i dag den 25 April, og jeg ser fortsatt ingen tegn til pengene. Jeg prøvde nå nettopp og ringe dem igjen, men ble møtt av en veldig skurrete telefon og hørte ingenting av hva dem sa i andre enden. Dem la etter litt snakk jeg ikke hørte noe av på røret.

Det er nå 5 dager siden betalingene skulle vært gjort. 7 dager om jeg teller fra fakturadatoen i deres systemet. Jeg har aldri vært borti noen affiliates som er så trege med utbetalingene sine. Er det noen flere som har opplevd dette med Infogate? Og er det noen som har fått utbetalt noe fra dem denne måneden?

PS: Jeg synes også det er litt amatørmessig av dem og starte samtalen med "Halla" og "Hallo", uten å presentere noe som helst om hvor man er kommet.
 
Sist redigert:

Knut

Medlem
Jeg har brukt Infogate i mange år og har vært godt fornøyd, - helt til det siste. Rettere sagt etter nyttår. Da har det være uregelmessige utbetalinger og null svar å få fra dem på mail. Nei, ikke fått noe denne måneden, som skulle vært for februar. Sendte dem en mail igår om saken, men ikke hørt noe.
Det virker som Martin ikke er der lenger og det var vel han som holdt skuta gående tror jeg.
Jeg legger nå om til YoYo.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Fikk akkurat svar på telefon, og fikk høre at det kunne vært noe feil med utbetalingene, og at han skulle se på saken med en gang! Så blir spennende og se om det er noe svar å få.

Irriterende at dem skal begynne å kødda når jeg blir aktiv som kunde. Enda mer irriterende er det at jeg nå har måtte gå 3 måneder og vente på pengene.. Bytter jeg nå blir det jo enda flere måneder med venting, og mye tapte penger.

Hvordan er inntjeningen hos YoYo i forhold til Infogate? Jobber med nytt system for siden min, og da kommer jeg til å vurdere andre leverandører på SMS delen hvis ikke Infogate skjerper seg.
 

Knut

Medlem
Gangen i dette hos Infogate er at de den siste i hver måned avslutter "månedstelleren". La oss si for april. Da venter de på en avregning fra Telenor/Tele2 og Netcom som kommer ca den 20 mai. Så venter de på utbetaling fra dem som igjen kommer ca den 15 juni, som igjen blir utbetalt fra Inforgate...skal være den 20 juni.

Yoyo er ikke dårligere enn Infogate så vidt jeg kan se. Men kan ikke legge ut noen tall her.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har ikke YoYo 20% mot infogate sine 15%? Samtidig som dem har månedsavgift.. ?

Månedsavgiften er jo en ulempe for de små, og de 5% ekstra prostene er jo ulempen for de store. Men hey, man må vel betale for support også. Vurderer du seriøst å gå over? Fortell gjerne om "turen over" her da, så blir avgjørelsen litt lettere for meg også. Jeg skal gi dem en liten stund til på å betale meg. Alle firmaer kan jo ha opp og ned turer så.
 

clinton4

Medlem
Jeg har brukt dem siden 2004 og er svært fornøyd med dem. Mener å huske at det i en epost mellom meg og infogate ble nevnt at Martin ikke er blandt infogate crew'et lengre. Uansett, så snakket jeg også med dem i forrige månde og jeg ble da informert om at de holder på med et nytt og bedre system. Men det var uklart når dette skulle lanseres. Jeg for min del, har aldri fått utbetalinger senere en den 25.

Tror også infogate er den rimeligste leverandøren på markedet.
 

Knut

Medlem
Hehe. Det "nye og bedre systemet" deres har jeg hørt om i 3 år nå, men ikke sett noe til det enda. :)
Men som sagt, jeg har brukt de i endel år og har vært rimelig bra fornøyd med dem. Det er kun etter nyttår det har vært sent oppdatere avregninger og sene utbetalinger.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Der var pengene på kontoen min også.

Supporten er dårlig, men jeg for min del benytter meg utrolig sjeldent av support uansett hva det gjelder slags produkt. Jeg er mer opptatt av stabiliteten til tjenesten, noe jeg ikke har hatt noe å klage på hos infogate enda. Systemet deres er elendig, men jeg har laget mitt eget på sidene mine (Så om dem lager et bedre et også vil jo bare det være en bonus).

Derimot utbetalingene er mitt eneste kriterie at er bra, noe som var litt forsinket denne måneden. Men jeg dropper dem ikke av den grunn! Vi alle har vel vært i en situasjon hvor vi ikke har 100% kontroll, så jeg dumper ingen av den grunn.
 
Topp