Indiske SEO-selskap og valuta for pengene

Epsilon

Medlem
Dersom man har et lite nettsted, lite kunnskaper om søkemotoroptimalisering, og skal få det opp på Google, så kan det fort bli dyrt å kjøpe tjenester fra de store norske SEO-selskapene.

Hvis det ikke er et alternativ, pga pris, vil det da ha noe for seg å kjøpe tjenester fra indiske SEO-selskap?

Jeg gjorde et Google-søk på "SEO India" og fant flere som hadde helt OK priser. Det vanlige var "planer" hvor de koster et par hundre dollar i måneden.

Er de på top-10 på søkeordet SEO og india, så kan de vel SEO generelt.

Men vil et indisk SEO-selskap kunne hjelpe en norsk hjemmeside? Eller må man kjenne norske forhold godt for at det skal ha noe for seg (linkbygging o.l.)?

Jeg tenker mest på søkeord hvor det er liten konkurranse, som for eksempel det å få en non-profit pasientforening som hjelper de med MS til å komme opp på søkeordet "multippel sklerose" (ikke ta betaling for det, men det å gjøre det som sitt bidrag i en slik forening).

zapotek

Medlem
Det er en VOLDSOM ulempe å ikke lese/skrive det språket til siden du skal hjelpe med SEO.

Epsilon

Medlem
Godt poeng Tonny!

SEO, slik jeg har forstått det (med noen dagers erfaring), deles inn i hva man gjør på egen side (content, struktur etc) og aktivitet utenfor egen side (e.g. submittingtjenester og linkbygging).

Når det gjelder aktivitet på egen side er mye gjort på en måned, og når det gjelder aktivitet utenfor egen side så forstår jeg ikke hva de gjør som krever samme månedlige beløp.

Er det like mye å gjøre den 2. måneden som den 6.?

Jeg er litt skeptisk til "bronse, sølv og gull planer" selv. Jeg liker best timebetaling, og asiatiske timepriser.

zapotek

Medlem
En ting til, har du en norsk nettside med lenker kun fra engelske gratiskataloger (som disse indiske SEO firmaene registerer siden din på) lyser det fort en klokke i Google's antispamfilter.

Epsilon

Medlem
Godt poeng Zapotek.

Indere vil nok ha dårligere kjennskap/tilgang til norske lenker.

Er det noen norske lenker som du ville anbefalt spesielt?

(som man kan tipset et evt indisk SEO-selskap om å benytte seg av...)

Sist redigert:

picxx

WF 09
For å avkrefte en myte: Det spiller overhodet ingen rolle hvor du får innlinker fra. Linkene vil uansett ikke føre til å dekreditere ditt nettsted. At de er uten betydning SEO messig fra de aller fleste "kataloger" på nett er en annen sak, men uansett hvor mange millioner linker nettstedet ditt får fra slike kataloger vil de uansett ikke føre til noe negativt med tanke på google.

Tenk hvor enkelt det da ville vært å kvitte seg med all konkurranse i SERP's ;)

zapotek

Medlem
Myte og myte, du kan jo lese hva google skrev 25 nov: Official Google Webmaster Central Blog: Hard facts about comment spam

Mest om kommentarspam, men tipper det egentlig gjelder alt av spammy type urelaterte linker.

If I spammed comment fields of third party sites, what should I do?

If you used this approach in the past and you want to solve this issue, you should have a look at your incoming links in Webmaster Tools. To do so, go to the Your site on the web section and click on Links to your site. If you see suspicious links coming from blogs or other platforms allowing comments, you should check these URLs. If you see a spammy link you created, try to delete it, else contact the webmaster to ask to remove the link. Once you've cleared the spammy inbound links you made, you can file a reconsideration request.

Dette betyr kanskje at noen faktisk KAN ødelegge for andre nettsteder ved å legge igjen spam i hytt og gevær.

Topp