Indeksering av nye websider

knippsen

Medlem
Hva er vanlig tid google bruker på å indeksere nye nettsider? Jeg vet jo egentlig at det ikke er et fasitsvar på dette, men sendte inn et sitemap med relativt mye innhold for en uke siden, og det står indeksering "venter" i webmaster tools fortsatt.

Har "pinget" siden her og der, og har en del backlinks til siden. Og ingen søkerobot restriksjoner. Når jeg kjører site:url så får jeg opp noen av sidene, men de er liksom ikke indeksert ordentlig (ser rart ut i forhold til tittel ol.), og kommer heller ikke frem i søkeresultat når jeg søker så spesifikt på søkeord at siden burde komme opp.

Flere tips?

Erlend

Medlem
Det pleier ikke å ta så lang tid om du bygger lenker fra sterke nettsider. Har du andre nettsider kan du jo prøve å lenke til artikler inne på siden, funket for meg ihvertfall.

knippsen

Medlem
I webmaster tools står følgende under robots.txt

User-agent: *
Disallow: /wp-admin/
Disallow: /wp-includes/

Dette er normalt og hindrer ikke google tilgang til siden min?

OldHP

Medlem
..for at meta tags tittelen skal komme opp på søkemotorer så kan du legge til mer tekst i tittelen din inne på selve siden din der du ikke får frem meta tags tittelen med flere forskjellige ord så vil google foretrekke meta tags tittelen enn det som står på siden.. det var det jeg gjorde en gang og det virket.

JoachimO

Medlem
Jeg ville også lagt til

Disallow: /wp-content/

Dermed indekserer den ikke templatefiler etc etc
Selve innholdet på siden ligger jo i database og har ingenting med den mappa å gjøre

JoachimO

Medlem
Han er den første jeg ser som har påstått det kan skape issues, og han spesifiserer jo ingenting mer. De fleste andre steder jeg har lest anbefales det å blokke denne mappa og.

Også litt vitting at han anbefaler og linker til en guide hvor dette anbefales rett etterpå

Disallow: /feed/
Disallow: /trackback/
Disallow: /wp-admin/
Disallow: /wp-content/
Disallow: /wp-includes/
Disallow: /xmlrpc.php
Disallow: /wp-

:D

Den inneholder heller ingenting du tjener på å ha indeksert

picxx

WF 09
Den inneholder heller ingenting du tjener på å ha indeksert

Den inneholoder bildene dine, i forskjellige formater.
Jeg vil gjerne ha disse indeksert, da jeg får greit med trafikk fra G images.

knippsen

Medlem
Nå har ihvertfall google begynt å indeksere, men bare ca. 10 prosent av sidene som er sendt inn. Søren så tregt det går.

Topp