Import varer

Sander L

New Member
Hei,

Dette er vel et spørsmål folk flest ikke vil svare på, men jeg har alltid hatt lyst til å starte en nettbutikk som en hobby i starten, og jeg må bare spørre.

Hva selger bra på nett? Hva lønner det seg å importere om mann evt. skal selge på Finn(dot)no i starten?

Håper å få noen svar, noen som har testet ut og slikt.

Mvh,
Sander L

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Tja. Det er som å gå til den som selger modellbiler på nettet, og spørre den hvor den får tak i alle modellbilene og hva slags priser de får, slik at du kan sette opp en konkurrerende side. Som hobby, så du har muligheten å gå helt ned med prisen da du ikke trenger å leve av det.

Det å finne sin nisje er del av spillet.
Finn og Facebook er rimelige for å markedsføre produktene dine.

For å lykkes, finn noe:
1. som du har interesse for
2. som ikke lett går i stykker
3. som gir deg grei fortjeneste
4. som ikke noen andre allerede har i sortimentet

Men seriøst: hvis målet er en hobby ville jeg aldri satset på fysiske varer. De sitter du igjen med og går til slutt til fretex/grådunken. Sats heller på produksjon av elektroniske varer. Send en PM hvis du kunne tenkt deg noe i den duren.

KIA

Medlem
Enig. Fysiske varer har mye risiko, og krever mye innsats. Det passer ikke til en hobbyselger.

barentshavet

Active Member
Jeg er uenig i at du ikke burde satse på fysiske varer og synes du helt fint kan starte som hobbyselger. Likevel, det krever at du gjør en viss innsats. Du må tenke på alt som innebærer ved å drive nettbutikk, blant annet administrasjon, logistikk, regnskap, innkjøp, markedsføring osv. som tar tid. I tillegg må du følge opp kundene. Hvis du har en 8-4 jobb kan det være vanskelig å få kalenderen til å gå opp, men hvis det er en ting vi trenger i dette landet er det gründere og innovasjon på alle fronter. Jeg ville funnet noe unikt å selge og ikke gå i "billige elektronikkvarer fra Kina"-bransjen. Selg produkter du interesserer deg for eller/og har kunnskap om.

KIA

Medlem
Hvis du vil drive en seriøs nettbutikk, trenger du full innsats som du nevnte. Med 8 timer full jobb kan du ikke drive en ordentlig nettbutikk. Ja ja finn unik ting og kjøp inn, og få ikke selge dem fordi du har ikke kunnskap eller tid å drive markedføring på.

Topp