Import Kina

mirnes

New Member
Hei

Jeg lurer på en ting, har søkt litt rundt med ble ikke noe smartere av det jeg fant på nettet, står også veldig lite om det på Norsk.

Hva menes med

FOB shenzhen??

Takk til alle som svarer :)

Nutz

Med lem
FOB =Free On Board
Shenzhen=By i Kina

Vil bety noe sånt som at de dekker kostnadene for å transportere varene fra sitt lager til din transportør i Shenzhen, -du betaler frakt derfra til deg.

Msites Ltd

Livsnyter
FOB =Free On Board
Shenzhen=By i Kina

Vil bety noe sånt som at de dekker kostnadene for å transportere varene fra sitt lager til din transportør i Shenzhen, -du betaler frakt derfra til deg.

....eller Freight On Board - noe som er den gode gamle betegnelsen i alle fall :)

Be om CIF [din by] - Cost In Freight - da er frakten frem til din by inkludert! Dette lønner seg ofte i stedet for å skulle stresse med frakt selv. Kineserne får ofte en mye bedre pris enn det vi kan klare å skaffe selv.

FOB og CIF er de to vanligste termene når det gjelder frakt.

Kassimaja

Geocacher
....eller Freight On Board - noe som er den gode gamle betegnelsen i alle fall :)

Be om CIF [din by] - Cost In Freight - da er frakten frem til din by inkludert! Dette lønner seg ofte i stedet for å skulle stresse med frakt selv. Kineserne får ofte en mye bedre pris enn det vi kan klare å skaffe selv.

FOB og CIF er de to vanligste termene når det gjelder frakt.

I følge Incoterms 2000 så står CIF for "Cost, Insurance and freigt paid to" og skal etterfølges av stedet varen skal befraktes til. Nå vet jeg at Incoterm 2000 skal byttes ut med Incoterms 2009 (eller vat det 2010) og det kan jo være endringer knyttet til denne, men jeg har ikke mottatt den nye tabellen ennå.

Topp