iframes og SEO

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Men er det ikke slik at man bør unngå for mye bruk av iframes med tanke på SEO? Jeg mener jeg har fått med meg at Google ikke kan se innholdet i en iframe, og at dersom man bruker mye av dem kan Google fort tenke at vi forsøker å stjele innhold fra andre nettsider. Stemmer ikke dette?

zapotek

Medlem
Atle: Google klarer faktisk å indexere innhold i Iframes. Har aldri opplevd noen SEO bakdel med å bruke Iframes.

Atle: Du har kanskje rett i det. Hvem vet. Men jeg har som Zapotek sier, aldri opplevd noen SEO bakdel med å bruke Iframes. Og iframes har jeg brukt veldig lenge, til annonser på siden min. Dagbladet bruker jo også iframe til sine annonser, og de bruker mange.

Google kan kanskje lese innholdet i iframes, men jeg tror ikke de knytter det opp mot din side. Det virker ikke slik ut på min side iallefall, siden de faktisk indexerer den alternativ teksten som ligger der for nettlesere som ikke støtter iframe. Kanskje google bare ser inn i iframe for å se om du stjeler innhold. Det er ikke godt å si.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Da er det nok helt sikkert gammel informasjon jeg har fått med meg. Takk for oppklaringene i akkurat det. Da skal jeg søren meg forsøke meg litt med iframes jeg også. Jeg må jo innrømme jeg faktisk er lei treige nettsteder pga annonser.

Topp