Kjapp og trygg hosting for Wordpress

IE8 vs. IE7

Gaasehud

Medlem
Hei!

Nå kommer visst IE8 som en "kritisk oppdatering", så jeg lurer rett og slett på om vi skal glemme IE7? Har en gammel IE6-tester som jeg tester på, men skal vel snart slutte med denne når IE6 er utryddet. Men hvordan gjør vi det med IE7 og IE8? Kommer "alle" til å oppgradere til denne uansett, eller må vi nå utvikle for 2 fæle IE-er og en mindre fæl?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
IE8 vil få høyeste prioritet i Windows Update dersom du bruker Windows XP, mens Vistabrukere vil kun få denne markert som viktig. Brukeren vil også ha muligheten til og takke nei til IE8, og fortsette med sin gamle nettleser.

Jeg vet ikke om nettleseren allerede er kommet ut i Windows Update jeg,? men en ting er sikkert. Jeg gleder meg til og se hvor mange som faktisk laster den ned...
 

Gaasehud

Medlem
Ok. Ja, den er ferdig, men leste nå at den ikke er obligatorisk riktig enda. Synd, denne er jo bedre, men hvordan kommer dere til å gjøre det framover da?
 

Gaasehud

Medlem
Prøver å begrense antall nettlesere på pc-en litt. Og i disse tider er jeg litt i tvil; men IE6, IE7, Opera (of course), Firefox og Chrome skulle holde?
Både Chrome og Safari benytter Webkit, da er de vel sikret å vise sider likt? I tillegg er Safari på Windows litt tregt synes jeg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Rent generelt bør du teste siden i de ulike motorene som nettleserne bruker. Heldigvis er det bare tre store motorer å velge fra, så velger du én nettleser innenfor samme motor er du "trygg", men du må jo fortsatt huske å validere koden i forhold til w3c-standarden selvsagt.

Anyway, de tre gruppene er:

IE: Brukes av IE, og heldigvis ingen flere..
"Firefox": Firefox, Camino, Flock, Netscape, etc.
"Safari": Safari, Chrome, shino, etc

..pluss Opera som jo lever sitt eget liv
 

peterandrej

pensjonert moderator
IE8 er selvsagt bedre enn IE7 i forhold til standarder, men det er ennå langt igjen før IE befinner seg på samme nivå som de "andre". IE8 støtter ikke CSS fullt ut blant annet.

Likevel, IE8 er et fremskritt. Men det skulle da bare mangle. Det er som om Lada kom med en ny og moderne bil idag der man styrer med ratt, isteden for de gamle modellene fra Lada der man styrer med et tau som på en Olabil.

MS er litt Lada lizzom. Og skryter av det.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jepp! Glem IE, Glem alt som heter PC. Pakk pcen sammen og sleng den på dynga! Glem internett! :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
IE8 er selvsagt bedre enn IE7 i forhold til standarder, men det er ennå langt igjen før IE befinner seg på samme nivå som de "andre". IE8 støtter ikke CSS fullt ut blant annet.

Likevel, IE8 er et fremskritt. Men det skulle da bare mangle. Det er som om Lada kom med en ny og moderne bil idag der man styrer med ratt, isteden for de gamle modellene fra Lada der man styrer med et tau som på en Olabil.

MS er litt Lada lizzom. Og skryter av det.

Dette innlegget ditt har jeg nesten hatt mareritt om, peterandrej. Dette er egentlig litt sånn bare for og spørre deg, men kan du gi meg noen eksempler på CSS som ikke funker i IE8? Jeg har hatt den nettleseren en stund nå, uten at jeg har brukt den fast, men har surfet litt med den for og teste den, og den perioden jeg nå har brukt den har jeg enda til gode og finne noe som helst som faktisk gjør at nettsidene blir vist feil til sluttbrukeren.
 
Topp