Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor stripper denne bort all teksten?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Oisann, takk så mye for den der. Den gir meg jo så absolutt en god pekepinn på hvordan jeg kan slå den sammen i koden Nextri har kommet med lenger oppe i tråden. Det var mye nytt for meg i den koden der, blandt annet for() som jeg aldri har hørt om.

Det jeg ser på som det vanskeligste etter du kom med denne koden tror jeg må være dersom det er nettopp attributter i taggene. Dersom man bruker f.eks <p class="jeg_tuller_meg_fordi_jeg_er_rar"> vil det vel ikke bli gjenkjent som en <p>, eller tar jeg feil nå? Jeg håper inderlig jeg tar feil. :)

Jeg skal så absolutt teste litt og slikt etter jeg har fått meg litt søvn. Det har vært en unormalt travel dag med TANNLEGE inne i bildet. Jeg som lider av verdens største tannlegeskrekk. Huff, stakkars meg. Urk, blæææææ, jeg hater tannleger. :(
 
Oisann, takk så mye for den der. Den gir meg jo så absolutt en god pekepinn på hvordan jeg kan slå den sammen i koden Nextri har kommet med lenger oppe i tråden. Det var mye nytt for meg i den koden der, blandt annet for() som jeg aldri har hørt om.
for() er ikke kjernen av koden, det er bare en loop jeg puttet inn for at funksjonen skal kunne brukes på flere attributter (jeg laget den opprinnelig bare for <b>, men ettersom jeg uansett trengte å slenge inn <p> kunne jeg like godt lage en loop av det og dermed åpne for å få med flere). Man kan selvsagt gjøre nøyaktig det samme med en while().

Det jeg ser på som det vanskeligste etter du kom med denne koden tror jeg må være dersom det er nettopp attributter i taggene. Dersom man bruker f.eks <p class="jeg_tuller_meg_fordi_jeg_er_rar"> vil det vel ikke bli gjenkjent som en <p>, eller tar jeg feil nå? Jeg håper inderlig jeg tar feil. :)
Nei, du tar ikke feil. Jeg skrev til og med i innlegget mitt at et av de åpenbare problemene med denne var at den ikke tok høyde for attributter. Jeg skrev også at dette på ingen måte var på grunn av begrensninger i språket, men at grunnen til dette var fordi dette var en rask funksjon jeg ikke er helt stø på som jeg slengte sammen på en halvtime.

Jeg gav deg jo ikke denne koden for å være gratis codemonkey for deg, jeg ville jo bare gi deg et eksempel på hva det egentlig var jeg mente at du kunne gjøre med regular expressions for å unngå at du får <b>-er uten </b>-er og motsatt. Selve kodingen gjør du selvsagt selv, bare hundre ganger bedre.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
olafmoriarty skrev:
Jeg gav deg jo ikke denne koden for å være gratis codemonkey for deg, jeg ville jo bare gi deg et eksempel på hva det egentlig var jeg mente at du kunne gjøre med regular expressions for å unngå at du får <b>-er uten </b>-er og motsatt. Selve kodingen gjør du selvsagt selv, bare hundre ganger bedre.
Hehehe, sørn også. Jeg som trodde jeg hadde fått meg skikkelig bra og gratis arbeidskraft på Webforumet. :D

Neida, fra alvor til spøk. Jeg forstår jo at koden ikke kan brukes "out of the box." Det ville vært dumt for meg ettersom jeg ikke lærer noe som helst av det. Jeg liker å vite hva koden gjør, hvordan den funker og alt som vites kan slik at jeg kjapt kan sette sammen tilsvarende selv i fremtiden. Det er mer i situasjoner hvor jeg har sittet i dagevis uten noe resultat jeg gjerne tar en spansk en, og håper at noen andre kanskje allerede sitter på en kodesnutt som gjør det jeg har prøvd meg på lenge.

Jeg forstod at for() var noe innen loop, søkte det opp, og kom frem til at det er denne som blir kjørt når det kommer frem et par av en tagg. Hvor mange ganger den kjøres avhenger jo av hvor mange taggpar som kommer frem.

Koden din syns jeg var nyttig, og den gir meg jo en pekepinn på hvordan jeg skal gå frem for og få til et skikkelig resultat.
 
Topp