Hvorfor oversetter du ikke temaet ditt??!!

picxx

WF 09
Noe som har slått meg er at veldig mange faktisk ikke tar seg bryderiet med å oversette ett wordpress theme når de bruker det.
Siden er norsk, norsk domene, norske artikler...men å bruke 5 minutter på å oversette det temaet man bruker tar man seg ikke tid til.
E det fordi de færreste faktisk kan dette, er det fordi det er en "kjedelig" jobb eller tror man at folk rett og slett ikke legger merke til det?
Personlig legger jeg merke til det, og synes det fremstår som utrolig uprofft, eller amatørmessig oma man skal kalle det det, selv om resten av siden syder av intrikate løsninger.

Hvorfor oversetter du ikke temaet du bruker?

metallian

Medlem
Noe som har slått meg er at veldig mange faktisk ikke tar seg bryderiet med å oversette ett wordpress theme når de bruker det.
Siden er norsk, norsk domene, norske artikler...men å bruke 5 minutter på å oversette det temaet man bruker tar man seg ikke tid til.
E det fordi de færreste faktisk kan dette, er det fordi det er en "kjedelig" jobb eller tror man at folk rett og slett ikke legger merke til det?
Personlig legger jeg merke til det, og synes det fremstår som utrolig uprofft, eller amatørmessig oma man skal kalle det det, selv om resten av siden syder av intrikate løsninger.

Hvorfor oversetter du ikke temaet du bruker?

Guilty! "Archives" osv er ord jeg gjerne skulle fått endret for et mer helhetlig og "proft" inntrykk men jeg er redd for at dersom jeg endrer noe så er det plutselig kommandoer eller noe som ikke funker :eek:

Tonny Kluften

Administrator
Jeg tror at de fleste ikke vet hvordan de skal gjøre det. Det er ikke bare bare å gjøre det når man ikke kan det og det er lite fristende å rote i Wordpresskoden uten å ha peiling på hva man gjør. Men det er jo 100 ganger flottere å besøke en blogg hvor alt står på norsk syns jeg, da skjønner man at det er gjort en innsats.

Sjefskoder

Sjefskoder
Dette er noe jeg synes er ren "latskap" fra de som driver "proft" og ikke orke/klare å oversette til Norsk..

Var om dagen innom en nettside til noen som har den tjenesten å levere nettbutikk-løsninger til folket..

Suset litt rundt og tenkte sende de en epost siden jeg hadde oppdaget en skrivefeill og ville gjøre de oppmersomme på dette.
Jeg glemte bort i farta å skrive inn min epostadresse og får da en feilmelding på engelsk!

Og det resulterte i at jeg bare gav fult f**n i å sende de en epost, siden da er de ikke seriøse i mine øyne...

Topp