Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan utnytter man god trafikk?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hellu

Har de siste dagene opplevd noe jeg ser på som veldig god trafikk..
Har ikke mange besøkende om dagen men de som er inne leser!

4 Besøk
28 Sidevisninger
7,00 Sider/besøk
0,00 % Transittstoppfrekvens
00:05:47 Gj.sn. tid på nettsted
100,00 % % Nye besøk

Dette er stattestikken for den aktuelle siden i dag. Vel og merke veldig lavt iforhold til andre dager. Men etter å ha tatt en titt ser jeg at mandager er den siden det er minst trafikk iløpet av uka.

Men som dere ser så har disse 4 besøkende som også er UV har lest 7 sider hver.
(sanheten er at 3 stk har lest 6 sider hver og 1 har lest ti men det spiller ingen rolle)
Tiden på siden er også ganske (!) bra. nesten 6 min.. hmm

Ja, det jeg lurer på er hvordan jeg kan "premiere" disse brukerne? Vil jo gjerne ha disse besøkende igjen.
Men hvordan? Ja, jeg vet at jeg må fortsette med å poste innhold på siden men det gjør jeg så mye jeg kan.
Er det noen andre måter?

Takker for alle svar:)
 

picxx

Well-Known Member
4 besøk? Sikker på at det ikke bare er spidere?
 

picxx

Well-Known Member
Vel, det kalles å "monetize", og det er ikke snakk om å premiere brukerne, men å benytte seg av den kvalietetstrafikken du har på siden, slik at du kan tjene penger på denne igjen og igjen og igjen og igjen....
Ønsker du å premiere dem er det jo bare å legge ut skjema på siden de kan fylle inn, så kan du sende dem sjokolade eller noe slikt.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hehe ser poenget.
men hvordan kan man gjøre dette da når du ser at antall besøkende er såppas lavt?
Har prøvd å reklamere på vg.no og andre nettsteder for å få uv opp... men ser ikke akkuratt noe lys i tunellen...
 

Heidi

Medlem
Prøver meg med svar her selv om jeg er fullstendig amatør på dette.. ;)

For at jeg skal få lyst til å besøke en side igjen er det noen småting jeg legger vekt på:

-Skrivefeil. Dette er irriterende, og jeg gidder rett og slett ikke lese sider som har småfeil flere steder. Gå gjennom tekstene dine, det er mange slurvefeil der.

-Engelske ord på norsk side er småplukk, men likevel noe jeg legger godt merke til. Endre comments til kommentarer for eksempel, gå gjennom temaet ditt og bytt til norske ord.

-Link til gode sider om samme stoff! Om jeg er innom en faktaside og de gir meg tips om andre gode og relevante sider er det et stort pluss i margen.

-Lag mer beskrivende overskrifter. For meg som ikke kjenner til Nederland skulle jeg likt å visst hva innlegget handlet om annet enn kun navnet på serverdigheten før jeg klikket meg inn.


Og angående annonser, legg inn flere annonselenker/affiliatelenker i teksten. Hotell/flyturer er jo relevant og noe som kan gi penger. Ala "Det er flere steder du kan finne billige flyreiser til Amsterdam, blant annet hotels.com og annetselskap.no er gode steder for å bestille turen."

Ser du har en hotels.com-reklame i sidebaren, hvorfor ikke finne et mindre banner av den og legge den til nederst i postene dine, med oppfordring om "Sjekk hvor billig reise du kan finne ved å taste inn dato og sted i banneret under her:"?



Lykke til! :)
 

zapotek

Medlem
Det er i utganspunktet vanskelig å tjene penger på bare 4 unike brukere. I dette spesifikke tilfellet er hotellbooking / flyreise det jeg har mest tro på. Spørsmålet er ganske enkelt om disse 4 brukerne har tenkt å reise til Nederland, og om de ikke har bestilt fly/hotell allerede. Hvis svaret på et av disse spørsmålene er nei, får du ikke solgt noe uansett.

Ville ha fjernet Adsenseannonsene (du tjener så og si nada på dette med 4 brukere, i tillegg så sender du bort potensielle kjøpere for en slikk og ingenting), og lagt inn affilatelinker (dyplenker) i bunnen av artiklene med f.eks. teksten "Finn rimeligste pris på hotell og flyreise til Nederland" i tilegg til bannerne du har nå.
 

picxx

Well-Known Member
Capture the lead, Julian. :)
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Takker for gode svar:)

Skal få gjort dette.. Har nok prøvd å tenke for stort og oversett mange av de små detaljene som Heidi nevner her.
Skal prøve meg på dyplenking også.

Ja! Picxx, jeg skal ta over ledelsen!
Det med trafikk, er det slik at reise temaet er vanskelig å få det store antall besøkende ? Da man oftest sjekker ut informasjon når man drar? og ikke mer enn det?

Det jeg ser er at det er veldig mange som søker på Narkotika relaterte emner på siden. Selv om Nederland og spessielt Amsterdam er Europas hasj hovedstad, er det ikke en slik side jeg ønsker å ha.. men burde jeg fortsatt skrive mer om det?
Prøver å vise hvor bra Nederland er for barn også men siden det kom informasjon om det så har 2 stykker vært inne og lest.
Hvordan kan jeg få løst det problemet?
 

picxx

Well-Known Member
Ja! Picxx, jeg skal ta over ledelsen!

Capture the lead betyr nok ikke at du skal ta over ledelsen, men at du bør starte en liste, og få de besøkende til å skrive seg opp på denne listen.
På den måten er ikke annonseringen begrenset til kun de annonsene de besøkende finner på din side.
 

Keanu

Geek
For å se på det på en litt annen måte. Hvordan premiere brukerne som besøker siden og bruker tid der? Gi de informasjonen de er ute etter, så belønnes du potensielt med nye besøk og lenker inn til siden.
 
Topp