Hvordan ta gode produktbilder?

erlsae

Medlem
Hei,

Kunne ikke finne noen tråder som omhandler dette på forumet..utrolig nok! Lurer derfor på hva som er deres beste tips og triks for å ta gode produkbilder til bruk på nettbutikk?

Det eneste jeg har er et speilreflekskamera og en drøss av hvitt papir. Hva mer?

Tenker produktbilder i denne retningen:
Rosa+brilleetui+001.JPG

Takk for svar!

cruzader

Medlem
Ser de fleste bruker light box for skikelige bilder med helt hvit bakgrunn.
Så på Denne MK30 fra kina til 65$.
Den er 31cm bred, 22cm dyp,23cm høy og kommer med 3 backdrops.
Går jeg opp til MK40 så er den 41cm bred 30cm dyp 29cm høy for 95$.

Ble en MK40 på meg.
Ikke bare for størrelsen men da sendes det med DHL inkludert i pris istedenfor vanlig kinesiske postvesenet, så har den om en uke istedenfor 4 uker + litt mer sikker på at den overlever turen.

Ser de har noen i stoff til 15-25$ også men da uten lampen i som man vistnok bør ha.

Sist redigert:

erlsae

Medlem
Takk for all innspill. Prøver meg på Britta sitt eksempel, takk for det. Hvis det viser seg å "ikke" fungere, så investerer jeg i den cruzader linker til.

selbekk

Medlem
Mine guidelines:

- ta bilde lengst mulig unna objektet. Man vil få med seg hvordan tingen du skal selge ser ut fra avstand!
- fokusér kameraet ditt på bakgrunnen - ikke på produktet. Oftest kommer kjøperen til å se rett forbi hva enn du selger - og da er det viktig at man ser hvordan den ser ut i sidesynet
- Belysning schemlysning. Hvem har vel studiolys hjemme? Dropp disse flashy flashene og bruk heller penger å lysskjerming! Da ser produktet mer ut som det kommer til å fremstå for kunden før de slår på lyset om morgenen.
- Invitér gjerne barna eller kjæresten inn i produktbildene dine. Alle elsker familien din - det burde de i alle fall. Bruk dem til å sitte modell for absolutt alt du selger! Kjøperen får lyst på familien din, og i alle fall det de har på seg / viser frem.
- Husk minimal størrelse på bildene. Helst burde produktbildet aldri være mer enn 20px squared. Om mulig, prøv å legg til en hover-effekt som zoomer latterlig langt inn - kundene dine skal kunne se hvor fint du rengjorde inni stjerneskruene. Detaljer er alt. Om dette ikke er mulig, vurdér en animert gif.
- Natur hjelper. Spesielt med teknologiske produkter føler jeg at et fossefall eller en hawaii-solnedgang hjelper veldig på ROI. Vakker utsikt - vakre salgsresultater.
- Lag også helst en film av produktet ditt. Folk elsker å høre deg puste tungt mens du vadler rundt en krommet kaffetrakter til kun 399,- + frakt.
- Sist, men ikke minst - ta selfies med produktet. Dette fungerer for eksempel veldig bra på sosiale medier. #denfølelsen

Håper noen av disse rådene hjalp :)

Britta

stoffdronning
Takk for all innspill. Prøver meg på Britta sitt eksempel, takk for det. Hvis det viser seg å "ikke" fungere, så investerer jeg i den cruzader linker til.

Jeg kjøpte hvit fotokartong fra Staples og billig hvit bomullslerret fra Stoff&Stil til det. Pluss vanlig tape.

Og hvis du trenger dagslyspære til vanlig E27-fatning, de heter Megaman Liliput.

Kanskje du ha noe av det i nærheten ;-)

Topp