Hvordan starte nettsamfunn basert på abbonnement?

Spiralis

New Member
Heissann!

Har du noen tips på oppstart av nettsammfunn / community basert på abbonnement?

Hvilke verktøy finnes? Jeg har ikke greie på programmering så løsningen bør helst være ferdig, eller slik at jeg lett kan få en tekniker til å fikse det.

Jeg vurderer også å undervise i forskjellige temaer der ved hjelp av tekst, bilder og video.

Er også spent på dette med betalingsløsninger. Ser det er mye stilige løsninger i utlandet, men kanskje det er en fordel med norske betalingssystemer?

...og takk for noe som ser ut som et nyttig forum forresten!

TorsteinO

Art Director & grunder
Hm, det skal vel gå å ordne sånt med f.ex. joomla. Det er relativt enkelt å sette opp (ihvertfall resten, har ikke prøvd selve betalingsdelen der før, men er 99% sikker på at det finnes), så må du bare lage/få laget en template (dvs designdelen). Du får si fra hvis du er interessert, så kan jeg sikkert ta jobben (med et lite forbehold om at jeg ikke får noe annet først som krasjer med det selvsagt, samt at jeg må ta en liten researchrunde på betalingsmodulen).

Sist redigert:

picxx

WF 09
Er det et samfunn, eller er det en skole du skal drive.
Det finnes gratis CMS for begge.

xenimus86

Medlem
Har brukt Joomla i snart fem år. Brukte det den gang det het Mambo også. (Det finnes vel enda, men er ikke til å anbefale). Joomla er ganske heavy, men hvis du kommer inn i det klarer du fint å lage små enkle websider som er SEO vennlige på null komma niks ..

Sett opp Joomla, innstaller Community Builder og en rekke kule små extensions til denne. Det finnes en betalingsløsning for medlemmer, JA.
Jeg har aldri brukt det selv, da inntektene kommer andre steder.
(Google er din venn også er extensions.joomla.org likeså )

Hvis det bare er et internt community, og du ikke har tenkt å ha særlig vekst, så kan jo du bruke Ning. Create your own social network for anything. .

I Bergen har vi et relativt stort community der fra. Bergenhiphop.ning.com .

Topp