Hvordan starte fra scratch?

lavamannen

New Member
Jeg skal gjøre et forsøk på å tjene penger på google adsense. Jeg starter helt fra scratch.

Jeg tenker å starte 4-5 nettsider og begynne å fylle med innhold. Og la trafikk fra google renne inn.

1. Er dette viable?

2. Hvordan generere innhold?

3. Fins det en bedre måte?

Er ekstremt datakyndig. (positiv retning)

Sist redigert:
Jeg skal gjøre et forsøk på å tjene penger på google adsense. Jeg starter helt fra scratch.

Jeg tenker å starte 4-5 nettsider og begynne å fylle med innhold. Og la trafikk fra google renne inn.

1. Er dette viable?

2. Hvordan generere innhold?

3. Fins det en bedre måte?

Er ekstremt datakyndig. (positiv retning)

Dette er nok ikke så enkelt som det virker til at du tror det er.

1) Ja det er ikke helt umulig, men det krever hardt arbeid og mye tålmodighet.

2) Finn et emne/nisje du vil at ditt nettsted skal omhandle. Aller helst noe som du liker/brenner for, for da blir innholdet ofte mye bedre. Gjør research og begynn å skriv artikler. Prøv å skriv 20-30 artikler før du lanserer siden, sånn at du vet at dette er noe du klarer å skrive innhold om.

3) Finnes det en bedre måte til hva? Å tjene penger på nett?
Det finnes mange måter å tjene penger på nett på, men det finnes nok ikke snarvei.

lavamannen

New Member
Dette er nok ikke så enkelt som det virker til at du tror det er.

1) Ja det er ikke helt umulig, men det krever hardt arbeid og mye tålmodighet.

2) Finn et emne/nisje du vil at ditt nettsted skal omhandle. Aller helst noe som du liker/brenner for, for da blir innholdet ofte mye bedre. Gjør research og begynn å skriv artikler. Prøv å skriv 20-30 artikler før du lanserer siden, sånn at du vet at dette er noe du klarer å skrive innhold om.

3) Finnes det en bedre måte til hva? Å tjene penger på nett?
Det finnes mange måter å tjene penger på nett på, men det finnes nok ikke snarvei.

Bedre måter å tjene penger ja. Jeg tror at godt innhold med mye trafikk fra google videre til adsense er enkleste måte for meg.

lavamannen

New Member
Det er trafikken fra Google som er vanskelig å oppnå, det kommer definitivt ikke av seg selv.

Jeg tenker å finne 4-5 interssante emner og bygge et nettsted rundt dem. Mot norske brukere. Mange små bekker/trafikk blir forhåpentligvis noe stort. Tjener jeg 500kr per måned etter seks måneder er dette et delmål er blir fornøyd med :)

picxx

WF 09
"Ekstremt datakyndig" .. Betyr det at du kan programmere et kjempesmart script som lurer adsense til å tro at samme/forskjellige brukere(n) trykker en million ganger på en annonse, eller betyr det at du greier å skrive en hel setning ved hjelp av et keyboard?

lavamannen

New Member
"Ekstremt datakyndig" .. Betyr det at du kan programmere et kjempesmart script som lurer adsense til å tro at samme/forskjellige brukere(n) trykker en million ganger på en annonse, eller betyr det at du greier å skrive en hel setning ved hjelp av et keyboard?

Vet hvordan webteknologi fungerer og kan programmering.

zapotek

Medlem
Teknisk innsikt og programmeringsskills er underordnede ferdigheter i forhold til skriveferdigheter, utholdenhet og peiling på emnet man skriver om i et slikt prosjekt.

Topp