Hvordan selger du dine domener?

awsm

New Member
Hvordan selger du dine domener?

Jeg har en del domener for hånd, flest .com, men også noen få .no domener - max 20 :(
Så langt har jeg ikke solgt noen domener. Da jeg har fokusert på å lære meg om hosting, CMS, litt HTML, outsoucing, affiliate-marketing osv.
Etter mye lesing har jeg funnet ut at domene-salg er effektiv måte å tjene penger på. Formålet er å danne en egenkapital til å kjøpe flere domener og utvikle websider på et par av disse. Synspunkter?

Jeg har vurdert følgende for å selge domenene mine:

- Installere enkel nettsider for å ranke i Google.
- Liste som premium domener på GoDaddy og på GoDaddy-Auction.
- Liste domene på Sedo.com
- Legge domene ut på Finn.no
- Legge domene ut på forskjellige webforum.

Er det noen som tar direkte kontakt med 'end-user', og hvordan vil man da eventuelt formulere seg?

awsm

New Member
Jeg har sett litt på website-flipping også, men jeg har dessverre ikke nok kunnskaper til å skape egne nettsider i topp-skitet. Og heller ikke kapital (enda) til å outsource.

Jeg har listet to av mine .no domener her :)
Kjøphus.no og kjøpbil.no

a10

Medlem
Msites, og andre, hva ligger gjennomsnittet på salg (i kr) her på forumet?
Er det som jeg ofte ser, listinger til 0-2000kr, eller gjør man deals over dette også?

Tenker da på null utviklet .no evt. .com/etc.. domener

Mitt høyeste pris på solgt domene er 16.000 kr. Jeg valgte å legge det ut på Qxl.no og kontaktet konkurrenter og anbefalt dem å se på auksjonen. Dette vil i de fleste tilfeller være litt vanskelig om du ikke allerede har en oppegående side til ditt domene. I de andre tilfellene har kjøpere kommet til meg. I første om gang kan du liste dem gratis på Sedo.

Topp