Hvordan markedsføre ny nettside?

Dag Frogner

Supermedlem
Som en del av dere kanskje allerde har fått med dere, har jeg jobbet litt med mitt nyeste prosjekt flashbanner.no en liten stund nå. Føler at nettsiden nå er klar for publisering og vil høre litt om deres tanker ang markedsføring.

Jeg ser for meg at jeg har to typer hoveddkunder; folk som driver nettbutikk og vil ha laget annonser til bruk på nettet og webdesignere som ikke har satt seg inn i flash og trenger diverse flashobjekt til bruk på kunders nettsider.

Jeg tenker å kjøre en kampanje på Adwords og har allerede lagt ut info om nettsiden på et par relevante forum. I tillegg til dette tenkte jeg å rett og slett lete opp firmaer som driver nettbutikker og/eller jobber med webdesign og tipse om siden min. Har bl.a tatt kontakt med enkeltpersoner fra webforumet og har intrykk av at folk syntes det er helt greit at man tar kontakt på denne måten. Har ihvertfall fått utelukkende positive tilbakemeldinger fra folk her. :)

Noen tanker rundt dette?

picxx

WF 09
Noen tanker rundt dette?

Etter hva jeg har hørt: burde du kontakte Kenneth hva gjelder adwords kampanjer, gi oss gjerne tilbakemeldinger.
Når det gjelder sosiale medier er vel peterandre(J) som er master blant mestere, og burde føre ordet her, så tillater han å gjøre dette her, uten videre innblanding.

OldHP

Medlem
Bloggere?

Hva med bloggere? Mange der som ikke nødvendigvis har lært seg grafisk design og wordpress er jo enkelt å drive med ved å bare poste inn innlegg så det kan kanskje finnes mange bloggere som ikke har peil på hvordan de kan lage en banner til sin blogg.. jeg vet ikke, kanskje..?

Sender deg en pm ang et flash jeg vil få laget.

Christian

Medlem
Knytt deg til nettsider som selger annonser. Jeg, som tidligere har drevet med salg av reklame, har videreformidlet masse bannerproduksjonoppdrag til designere.

Christian

Medlem
Jeg snakker nesten daglig med AdLink, så jeg kan godt høre etter.
Men jeg ville ikke vært for optimistisk da de omtrent utelukkende jobber mot mediebyrå eller store annonsekjøpere, som har egne rutiner for annonseproduksjon. De er i tillegg Aller-eid, og jeg blir overrasket hvis Aller ikke eier et eller annet selskap for annonseproduksjon.

Men, som sagt, jeg skal høre etter :)

picxx

WF 09
Bruk OiO og sett opp et affiliateprogram på siden ;)

Topp