Dag Frogner
Supermedlem
Jeg driver i dag et diskusjonsforum for trommeslagere og er i tett dialog med en som driver en annen norsk nettside for trommer. Denne har ikke (og kommer ikke til å få i fremtiden) diskusjonsforum, men konsentrerer seg om å selge eierens egne trommebøker, samt posting av intervjuer, artikler osv. Vi driver jo begge mot den samme kundegruppen, men med to forskjellige nettsider, med to forskjellige konsept. Mine brukere er jo i hovedsak de trommeslagerene som i tillegg til å spille trommer også er en del rundt omkring på nettet. Spesielt folkene i den yngre garde, mens hans brukere for det meste er folk som spiller i korps/orkester og som driver litt mer proffesjonelt. Både unge og godt voksne mennesker. Så vi driver begge mot trommeslagere, men på litt forskjellige nivå. Så er utfordringen å få disse brukerene til å bruke begge nettstedene.
Spørsmålet er da hvordan vi best mulig kan utnytte dette og linke oss opp mot hverandre?
Eieren av det andre nettstedet vil i første omgang ikke ha noe link til min side godt synlig på sin side, da han gjerne vil bruke kommentarfeltet under artiklene sine for å få input fra sine lesere på hva som rører ved folk og ikke. Jeg kommer til å "stjele" (med tillatelse) artikler fra han og linke videre inn til hans side for å skape en liten link mellom oss. Vi er på ingen måte konkurrenter, men er begge interessert i å kunne få til et samarbeid for å skape en vinn/vinn situasjon.
Planen er nå at vi frem til jul følger litt med på hva som slår ann av artikler på hans side og hva folk diskuterer i forumet mitt også møtes vi til jul for å evaluere.
Hva tenker dere om dette? Hvordan får vi til et samarbeid best mulig for å skape mest mulig ut av hvert enkelt nettsted?
Spørsmålet er da hvordan vi best mulig kan utnytte dette og linke oss opp mot hverandre?
Eieren av det andre nettstedet vil i første omgang ikke ha noe link til min side godt synlig på sin side, da han gjerne vil bruke kommentarfeltet under artiklene sine for å få input fra sine lesere på hva som rører ved folk og ikke. Jeg kommer til å "stjele" (med tillatelse) artikler fra han og linke videre inn til hans side for å skape en liten link mellom oss. Vi er på ingen måte konkurrenter, men er begge interessert i å kunne få til et samarbeid for å skape en vinn/vinn situasjon.
Planen er nå at vi frem til jul følger litt med på hva som slår ann av artikler på hans side og hva folk diskuterer i forumet mitt også møtes vi til jul for å evaluere.
Hva tenker dere om dette? Hvordan får vi til et samarbeid best mulig for å skape mest mulig ut av hvert enkelt nettsted?