Hvordan ' leser' du dine mails

picxx

WF 09
Selv bruker jeg thunderbird som mailapp. og mottar i snitt 2-300 mails hver dag. Jeg sjekker ikke mail så veldig ofte, så det hoper seg fort opp.
Personlig skummer jeg gjennom avsender og leser de som kommer fra avsendere jeg enten kjenner, elller som er intressante for meg.

Hvordan 'leser' du dine eposter :confused: :)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Bruker thunderbird her også. Har totalt alle mine eposter adresser gående inn mot totalt 3 innbokser i thunderbird, hvor igjen enkelte avsender blir sorter (egen innboks for TD, advertising, gode nyhetsbrev, gode kunder osv). Jeg leser stort sett alle mail jeg får og er rask til å svare. Får faktisk veldig lite unødvendig mail. Alle slike "tilbud på ny skjerm bare i dag" mailer har jeg lukket og så dem kommer aldri fram. Kundemailer og andre prioritetsavsendere leser jeg aldri før jeg vet jeg har tid til å behandle den eventuelle saken.

Msites Ltd

Livsnyter
Bruker Outlook. Sorterer mail fra kjente til egne mapper ( de jeg mottar regelmessig fra ) - ellers sorterer jeg også på de forskellige domenene - mottar også MYE mail, ligger nok på 200-500 mails pr døgn. En del av dette er selvfølgelig pressemeldinger og redaksjonelle henvendelser på noen av mine nettsteder.

Mail blir skummet og jeg går nok glipp av en del innimellom. Forsøker å svare på mail idet jeg leser den!

vidarlo

Apache-junkie
Bruker kmail, med en haug filter som dropper ting til rett plass automagisk, slik at eg slepp å tenke på det. Vanlig epost blir lest fortløpande stortsett, mens lister blir lest et par ganger for dagen.

Spam blir håndtert av spamassassin, som er unikt godt og kraftig verktøy på å fjerne spam. Ligger på 1500-2000 UCE per døgn, og SA slipper igjennom 1-2 i uka, og eg har så langt ikkje tatt falske positive.

Deezire

Medlem
Jeg bruker stort sett GMail sin webmail, da den fungerer greit nok til mitt bruk med 10-20 mail om dagen, og lar filterene ta seg av resten. Da tenker jeg såklart ikke på mailinglister, da fyker jeg godt over 2-500 om dagen, avhengig av hvor mye aktivitet det er på de forskjellige listene.

På jobb så bruker jeg Outlook Express 2007 og er fornøyd me det. Det fungerer ganske fint opp mot Exchange, men nå har Microsoft Office Communicator kommet for fult på jobb som mail-bruken er dalende.

Topp