Hvordan holde oversikten

allegretto

Medlem
Jeg har (som sikkert flere her inne) flere prosjekter/idéer i luften til enhver tid. Noen prosjekter er fullført.. andre prosjekter er under planlegging, utprøving etc.. og noen bare på idéstadie.

Jeg har enda ikke funnet et effektivt og godt "verktøy" for å holde oversikten over alle filer, dokumenter, nettsider som jeg kommer over, tanker/idéer som kommer opp osv.. "oversikt over hvor jeg er.. og hvor jeg skal"

Joda.. jeg er flink til å dokumentere om jeg hardkoder i programkoden i joomla.. eller gjør andre endringer som kan være greit å spore tilbake om det skjer noe uventet.

MEN... jeg skulle så gjerne hatt et program/verktøy som forenkler.. og som gjør det lettere å holde en overordnet oversikt. Noen tips? Hvordan holder dere oversikten? eller har dere mistet den helt? :)

hohohoo

Medlem
MindManager fra MindJet muligens. Kan brukes til mye.
Ellers så liker jeg å OneNote på grunn av søkbarheten der.

De dekker nok ikke alle dine behov, men som sagt MindJet kan brukes til mer en man i første omgang tenker over.

Keanu

Geek
Bruker OpenOffice-dokumenter for hvert prosjekt, hvor jeg har oversikt over all relevant informasjon (lenkebygging, avtaler, annonser etc), og RememberTheMilk for en overordnet (langsiktig) todo-liste. Omtrent ukentlig lager jeg mer detaljerte todo-lister for prosjekter som jeg enkelt og greit plasserer i notepad på skrivebordet.

I tillegg litt bruk av FreeMind og EverNote for brainstorming og research rundt nye prosjekter.

hansson

Langveisfarende
Basecamp eller tilsvarende funker veldig bra til å holde orden på alt man driver med. Men man kommer langt med gratis to-do-lister og Google Docs. Docs har mappeoppbygging som er veldig bra, så nå kan du lage en mappe med dokumenter for hvert prosjekt og følge Keanus oppskrift over.

tyr897

Medlem
Jeg lager mapper for prosjekter i Dropbox'en (ref. link) min med relevante filer og kildekode. Det sørger for at jeg alltid har tilgjengelig siste versjon av filene jeg trenger uansett hvor jeg er, og dersom vi er flere personer kan alle dele samme Dropbox mappe.

Et prosjekt opprettes på Bitbucket (siden de fleste av mine prosjekter er kode-relatert), hvor det lages repository, milestones, oppgaver o.l. samt en wiki som kan oppdateres.

Evernote brukes som veldig basic todo-manager (personlig) og for tilfeldige tanker som dukker opp underveis (om igrunn absolutt alt) før det blir prosessert.

Travellingman

Nettgrunder
Jeg har (som sikkert flere her inne) flere prosjekter/idéer i luften til enhver tid. Noen prosjekter er fullført.. andre prosjekter er under planlegging, utprøving etc.. og noen bare på idéstadie.

Jeg har enda ikke funnet et effektivt og godt "verktøy" for å holde oversikten over alle filer, dokumenter, nettsider som jeg kommer over, tanker/idéer som kommer opp osv.. "oversikt over hvor jeg er.. og hvor jeg skal"

Joda.. jeg er flink til å dokumentere om jeg hardkoder i programkoden i joomla.. eller gjør andre endringer som kan være greit å spore tilbake om det skjer noe uventet.

MEN... jeg skulle så gjerne hatt et program/verktøy som forenkler.. og som gjør det lettere å holde en overordnet oversikt. Noen tips? Hvordan holder dere oversikten? eller har dere mistet den helt? :)

Lag en mappe på pc`en din der du lagrer all informasjon om prosjektet eller bruk Dropbox >>>Afflink om du bruker flere forskjellige pc`er...Google docs er også et bra verktøy i så måte.

picxx

WF 09
Bruker bokmerker i FF og editpad lite for alt annet.
KISS. :D

Sist redigert:
Topp