Hvordan håndterer dere hotlinking?

JoachimO

Medlem
Siden jeg nå har lagt over mobilfakta.no også i faktanetts nye layout holder jeg aktivt øye med Redirection-pluginet for å fortløpende legge til 301-redirects på poster som har fått nye adresser.

Der oppdaget jeg plutselig at en mobilside har aktivt hotlinket en god del bilder fra mobilfakta.

Jeg vurderte 3 alternativer.

1. Den barnslige (men morsomme); Finne litt "saftige" bilder ala tubgirl og redirecte requestene til
2. Den snusfornuftige; legge inn sperring mot hotlinking
3. Den løsningsorienterte; redirecte requestene til reklameplakat for Mobilfakta

Valgte sistnevnte i denne omgang

Andre ideer?

metallian

Medlem
Hmm-hvordan finner man disse hotlinkene da?

Og hvordan er det med bilder som dukker opp i googlesøk egentlig, dette påvriker vel ikke siden? Jeg har et bilde på ene nettsiden min som har 45000+ visninger siste mnd....

JoachimO

Medlem
Jeg oppdaget det i denne omgang da bildene som var hotlinket ikke lenger fantes, og derfor dukket opp som 404-treff i loggen til Redirection-pluginet mitt i Wordpress.

eplebiten

Medlem
@Metallian: Hvis du går inn på awstats i cPanel vil du blant annet nettsider som er tilkoblet din gjennom lenker ("Lenker fra eksterne sider (andre nettsteder unntatt søkemotorer)"). Her vil du alle eksterne koblinger til nettsiden din. Kontroller de lenkene som har flest treff til deg.

Ellers har jeg en god erfaring med en kombinasjon av 1 og 3, og Hitler har i denne sammenhengen blitt en ganske effektiv politimann. ;)

Topp