Hvordan få blogg post til facebook?

Frodem

Medlem
Hei

Når jeg har skrevet en artikkel på bloggen min, hvordan få koblet det til facebook / twitter da?

En "teaser" på facebook, slik att folk kommer til min blogg og leser resten?

Frode

picxx

WF 09
Du kan knytte bloggen til din facebook konto slik at innleggene i sin helhet (om du kjoerer full rss) legges inn paa notater paa din konto, for deretter automatisk poste en "teaser", eller veggoppdatering, paa din vegg.
Det positive er jo at du slipper aa gjoere noe etter at det er lagt inn.
Det negative er at "teaseren" linkes til notater, slik at folk leser innlegget paa facebook uten aa maatte gaa innom din blogg.

Tar du deg derimot tid til selv aa legge inn linken (bare trykk paa link og lim inn linken) for hver oppdatering paa bloggen vil "teaseren" linkes til din blogg.

Zmarty

Medlem
Det negative er at "teaseren" linkes til notater, slik at folk leser innlegget paa facebook uten aa maatte gaa innom din blogg.

Tips for å omgå dette er å bruke et plugin som heter "Ozh' Better Feed". Her kan man da korte ned feed'en slik at man må gå til websiden for å lese hele innlegget..
Du kan se et eksempel på denne Facebook siden

Trykker du på "liker" der også, så blir det enda bedre..hehe

picxx

WF 09
Vil ikke dette ogsaa foere til at de som abonnerer via rss (f.eks. i google reader) kun faar excerpts av posten?
Det er i saafall (ihvertfall synes jeg det) negativt.

Topp