Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få artikler under kategorier i Joomla 1.5?

looper

Medlem
Er rimelig ny på å sette opp en nettside, nå driver jeg å jobber med ett av mine prosjekter.
Problemet er at jeg når jeg poster ut en artikkel på forsiden så får jeg den ikke under kategorier/main menu.

Hvis noen kan lett forklare meg hvilke innstillinger jeg må gjøre?
 

Nutz

Med lem
Hei..
Forstår du logikken med seksjoner og kategorier?

Dette med å få en artikkel til å dukke opp automatisk i en meny er ikke noe som er standard mener jeg.
Da må du inn på admin-siden lage et menypunkt og peke til den artikkelen "manuelt".

Ikke umulig at det finnes en modul eller plugin som gjør dette automatisk for en kategori.
 

looper

Medlem
Ok, får prøve meg frem. Skjønner logikken men skjønner ikke helt alikevel.
Får vel bare prøve å se:)
 

looper

Medlem
Jeg drar denne opp igjen.
Vet ikke om jeg skjønner logikken i det, finnes det noe plugin eller noe jeg kan bruke?
 

river

Medlem
I back-end. Post artikkel i den Seksjonen/kategorien du ønsker den skal ligge i, velg også "publish on front page". Da kommer artikkelen på forsiden, pluss i den kategorien du ønsker den skal være i.
 

Nutz

Med lem
Dette skal også fungere perfekt i "front end", mistenker noen for å glemme å sette seksjon og kategori når han poster. :)
Det kan rett og slett komme av at seksjon og kategori ligger utenfor skjerm-bildet og at disse ikke blir "bladd ned til" når man trykker "Lagre".

En OK plugin/modul for å se artikler som ikke har blitt kategorisert og dermed ikke redigerbare fra "front-end":
FJ Uncategorised - Joomla! Extensions Directory
Sett denne modulen inn slik at den kun er synlige for "Spesial", og du vil med en gang se artikkelen som ble "borte"..
 
Topp