Hvordan backuppe wordpress best mulig?

tulling99

Medlem
Jeg lager mine fleste sider i wordpress.

Jeg vet om funksjonen om at man kan eksportere posts i wordpress og til datamaskinen, slik at man kan importere de igjen om noe går fryktelig galt.

Men pleier dere å ta en annen type backup også? I cpanel er det jo noe som heter backup, og der kan man jo også ta backup av databaser tror jeg.

Bruker dere noe slikt?

Dag Frogner

Supermedlem
Backup Buddy.

Bruker den på 4-5 sider og den fungerer knall. Tar backup med et lite klikk og kan sende backup`en til FTP, epost, Dropbox etc...

Kan selvfølgelig også sette opp automatisk backup og den tar backup av ALT.

En annen ting er at det er kjempelett å gjennopprette en Wordpress side.

Slett alt på ftp-serveren, last opp en liten .php-fil og backup-filen. Kjør .php-filen og på et par minutter er siden helt lik som sist du tok backup.

zapotek

Medlem
Greit å bruke plugins, men du bør ihvertfall lære deg hvordan du gjør dette manuelt også.

1. Kopier alle filene via FTP.
2. Kjør backup av databasen via PHPmyAdmin. Sjå oppskrifti.
3. Smil - nettstedet er trygt lagret :)

Speca

Medlem
WpTwin er hva jeg ville anbefalt til jobben. Litt rimeligere enn BackupBuddy, men litt dyrere enn FlipMe. Hadde FlipMe fungerer i miljøer som ikke er cPanel, så hadde FlipMe fått stemmen.

Sett gjerne opp en backup på en annen server med maintenance mode på, så om du skulle fucke opp den du har, bli hacket, eller no, så er det bare vekk med maintenance mode, og du er oppe å går!

jonasb

Medlem
For enkelhetens skyld der jeg bare har 1 side, så bruker jeg Dropbox backup plugin så backupen blir lagret både lokalt på min datamaskin og på en server. Har fungert bra så langt.

Topp