Hvor ofte oppdaterer google?

Ubrukelig

Medlem
Google har "crawla" (eller hva det heter) nettsiden min mens den har vært stengt så om jeg søker på nettsiden min nå står det at den er stengt.

Så hvor lenge vil den stå sånn?

Ubrukelig

Medlem
Da var det i orden!

Noen som vet hvordan man lett kan få det til å stå noe annet under siden på google søk?
Nå står det "014 198,-. Annonse. Utvalgte produkter." etc. Jeg vil at det skal stå noe enkelt og greit, "fri frakt" feks.

Eggan

medlem
Du kan prøve med meta tags, f.eks <meta name='description' content='Informasjon om din nettside, helst litt lengre enn kun fri frakt'/>

Dette legger du da inn i toppen av siden, altså mellom <head> og </head>.
Hva slags script er det du kjører på siden? Finnes nemlig plugins til de fleste script som automatisk ordner en beskrivelse for hver side. Da ved å ta de x antall første ordene i artikkelen o.l.

Eggan

medlem
Nå har ikke jeg brukt mystore.no før, men ser at andre nettbutikker som bruker samme løsning har klart å fått inn metataggene.
Om du skulle finne en plass i kontrollpanelet hvor du skal skrive inn en beskrivelse av nettsiden er det mest sannsynlig denne som vil bli brukt, hvis ikke, kontakt support så får du sikkert hjelp. Skal være en grei sak å få ordnet.

Eggan

medlem
Ser ikke ut som om jeg kan endre det forrige innlegget, så får bli en ny post.
Så butikken din i din andre tråd og fant da meta-koden som er nødvendig.
Nå står det kun <meta name="description" content="Moteriktige smykker for kvinner" />, ergo alt for kort til at Google skal bruke dette som beskrivelse. Utvid det litt og du vil etter hvert se resultater ;)

Lykke til!

Bysant

Medlem
Hei, Google bruker meta description dersom søkeordet (altså det ordet brukeren søkte etter) FINNES i din meta description. Dersom det ikke gjør det så bruker Google et utdrag av teksten hvor søkeordet finnes. Det er opplagt en fordel å få Google til å benytte din skreddersydde meta description så sørg bare for at den inneholder det/de ordene som du tror at brukeren har søkt på for å komme til din side. En måte er å lage skreddersydde landingssider for de viktigste søkeordene dine med title tag, meta description og innhold optimalisert for akkurat det ordet. Her er et eksempel ***********

Sist redigert av en moderator:
Topp