Hvor mye kan man forvente å få`?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei
Lurer på hvor mye man kan forvente å få for 2 ukers markedsføring på et nettsted med ganske få besøkende.

Nettsiden har mellom 5-15 besøkende hver dag. men en gjennomsnitstid på 1.45.29 per besøkende over 1,5 år. Den siste mnd har det vært 1.42 min.

Selv om besøkede ofest er inne på 1-2 sider hver er det mange av besøkede som er inne på opptil 13-14 på en gang.

Ser ikke for meg mye penger men det er jo et stort selskap som ville reklamert.
ville 5000 vært å drømme for mye?
Pengene ville videre gått til anonsering for egen side.. så det kan vel kanskje ses på som en måte for anonsøren å betale for dobbelt opp med reklame?

Hva mener dere?

pleb

Medlem
5000 kroner for å annonsere på et nettsted der cirka 140 personer klikker innom i kampanjeperioden?

Selv ville jeg ikke tatt mer enn 300 kroner, men nå er jeg svært gavmild mtp annonsering også da.

testdriver

Ha det bra..
Jeg hadde vel betalt rundt èn krone.... 140 besøkende. Er vi rause og antar CTR på hele 1 prosent, betyr det 1-2 klikk. Ingen gidder det administrative arbeidet med korrespondanse, fakturering og bokføring for noe sånt. Kjør heller Tradedoubler eller noe istedet.

Nextri

Rebel
Du lever nok desverre i drømmeland hvis du håper noen vil betale deg 5000 kr for 1-3 klikk som de vil få iløpet av de 2 ukene.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kjør et affiliate opplegg heller (047.no, euroads, tradedoubler og lignende).
Da har du mulighet å tjene noen kroner, samt du ser hvor mye din annonseplass er "verdt" (altså: tjener du ingenting i løpet av et halvt år, så er besøkere (og dermed nettstede) antakeligvis ikke verdt noe heller - i annonsemessig forstand).

Topp