Hvor lang tid tar det før man bestiller nettbutikk hos mystore, til den åpner?

smufen81

Medlem
Noen som vet dette??
er det snakk om uker eller 1 dag eller 2?
Bestilte i dag, men har ikke fått noe tilbakemelding på mail eller noe enda :(

Nutz

Med lem
9-10 uker normalt :)

Neida, men bestille etter lunsj på en fredag er aldri en god ting dersom man forventer svar sporenstreks. Helgemodusen er kanskje inntatt, muligens skulle noen rekke polet og komme seg til hytta før rushen. Ikke alt i verden er automatisert..

smufen81

Medlem
takk for svar :)
men skjønner ikke helt dette med betalingsløsningene :p
jeg har valgt dibs. men må jeg i tillegg opprette avtale med fks banken for at de skal betale ut pengene til meg?? og dette har jeg lest kan ta flere uker.....
så da vil det jo si at selvom nettbutikken er åpnet så må jeg vente i flere uker før noen kan handle der???

Nutz

Med lem
Er som regel ingen teknisk grunn til ikke å ha flere betalingsløsninger.
Dersom det er lang behandlingstid for å få realisert en tjeneste, så suppler med flere løsninger, -PayPal og Postoppkrav for eks.-med disse er du oppe og går med en gang.

Nutz

Med lem
Som kjøper er man begunstiget med nok et lag sikkerhet dersom man benytter PayPal, der man kan sikre seg mot useriøse selgere.
-Hvilket kan bety at det er en "dum" løsning for selger.

Nutz

Med lem
Kommer helt an på hvor seriøs du er som selger, og hvor heldig du er med seriøsiteten til dine kunder. ;)

Det er veldig enkelt for en kjøper å reversere/stoppe betalingen hos PayPal, og som en ryggmargrefleks så fryser PayPal omgående dine muligheter til å ta ut de pengene for å sikre seg mens de undersøker saken. -Dette er en stor fordel for kjøpere, og som kan drepe butikken til en selger som driver med små marginer.

Nutz

Med lem
Altså ingen nevneverdig grunn til at kunder skal frykte PayPal, verre kan det være for "sjappa" som mottar betalingen.
Nettet flyter med meldinger ala " I hate PP", og de som sutrer er de som har mottatt penger. :)

smufen81

Medlem
men for dere som har nettbutikk, hvor lang tid tok det ca før betalingsløsning fra evt dibs og bbs var i orden?

Gaasehud

Medlem
Jeg er ikke kunde hos MyStore, men jeg vet at de har en ypperlig kunnskapsdatabase. Ta en titt der, eller hør med MyStore selv, så sparer du både deg selv og forumfolket for tid. Nøytrale meninger om MyStore er fint å etterlyse her, men det praktiske tror jeg de kan fortelle deg.

Lykke til! :)

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Bestillinger behandles i løpet av 1 time på virkedager. Bestillinger som ikke krever ytterligere oppfølgning behandles også i helger.

Mystore support er tilstede på Webforumet også, men ta gjerne kontakt med oss på telefon eller e-post om du ønsker assistanse. Support er inkludert i månedsprisen.

Å få på plass en beltalingsløsning fra DIBS tar noen dager bare. Det som tar tid er å få på plass en innløseravtale!

Fra du har signert kontrakt med innløser til denne er koblet opp med din DIBS/BBS betalingsløsning vil det ta 2-4 uker.

Paypal er med tiden blitt en knakende god løsning for de med liten omsettning, Paypal setter du selv opp i din nettbutikk, det vil ta deg 5 minutter. Det kan være greit å ha i bahodet at det fort blir kostbart å bruke Paypal om du har litt volum i nettbutikken, da vil det fort bli lønnsomt å bruke en norsk kredittkortløsning. Med Paypal vil du betale 3,4% + 2,8 NOK per transaksjon.
Med den rimligste pakken fra BBS vil du betale 3 kr / transaksjon + 1,95% om du velger PBS som innløser.

Vi har også laget en liten film som beskriver hvordan Paypal fungerer i praksis for kunden. Paypal konverterer bra, faktisk bedre enn en norsk kredittkortløsning med bankID.

Sist redigert:
Topp