Hvor lagres cookies på datamaskina?

kongen

kongemedlem
I hvilken mappe lagres normalt cookies på en windows pc? Hvor kan jeg finne alle cookies som er lagret?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om jeg skal ta en skudd i blinde her, uten at jeg har peiling på hva jeg prater om, så vil jeg absolutt kunne påstå at dette er forkjellige avhengig av hvilken nettleser man bruker. Samtidig vil jeg tro at de forkjellige nettleserne legger det opp i registreret et eller annet sted, og at det ikke er "fysiske filer" du kan få tilgang til fra en mappe hvor nettleseren er installert.

<skudd i blinde />

Knut

Medlem
Hehe ja på denne har jeg XP. På W7 har jeg valgt å lagre cookies i Dokumenter/cookies, men hva default er vet jeg ikke i farten.
Prøv å søk etter "cookies" så kommer mappa opp

Knut

Medlem
Skriv dette inn i søkefeltet ditt: %appdata%\microsoft\windows\cookies

Eller prøv dette

■Click on the “Start” button
■At the top select your “User” name to get into the user group
■Click the “Organize” button and select “Folder and search options” and click the “View” tab and choose “Show hidden files and folders” and also uncheck “Hide protected operating system files”, select “Yes” to confirm “OK” to exit
■Now there will be more folders in your User window, find the one named “AppData” and click to open the folder
■Inside the AppData folder select “Roaming -> Microsoft -> Windows” and your cookies folder should be right at the top, click on it
■You can see all the cookies that different sites are putting on your computer and delete them if you wish. You may see a Low folder in there as well, this is where cookies are kept from websites you have some low user privileges.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Er dette coocies som blir lagret av alle nettleserne på systemet? Betyr det at Coocies fra IE også blir brukt av FF?

tyr897

Medlem
Nei, de respektive nettleserene lagrer cookies i sine egne mapper.

Flash (og Silverlight?) lagrer også cookies i egne mapper, og disse fungerer derfor på tvers av flere nettlesere.

Topp