Hvor finner jeg leverandører til datautstyr ol?

MJI

New Member
Tech Data fungerer OK. Jeg har forhandleravtale med dem. Dessverre har de dyrere INN pris til meg, enn hva Elkjøp har.. Gjelder spesielt på typisk populære merkevarer som iphone osv.

Elkjøp kjøper ikke inn iPhoner fra Tech Data.

Norek er eid av Komplett.no og det samme er Itegra. De er taktiske med prisingen slik at det er vanskelig å kunne konkurrere med nettopp Komplett.no på pris.

MJI

New Member
Komplett.no verken er eller har siste 5+ årene vært billigst innen data, så taktikken kan ikke vært så vellykket så ment da.

At de har vært billigst har jeg ikke sagt?

Men, når de eier Norek og Itegra som er nettbutikker kun for forhandlere så er forhandlerprisene deres slik at man ikke kan konkurrere med Komplett.no på pris ved å bruke Norek eller Itegra som leverandør.

Sist redigert:

cruzader

Medlem
Har hjulpet til med sette opp nettbutikk innen datautstyr hvor jeg fikk en titt på innkjøpspriser, de brukte ikke norek/itegra og selv men sin lave 8siffrede omsettning kunne de prise seg under komplett på en stor andel av varer.

Komplett.no ligger på 4-10plass prismessig av norske butikker, felles for alle over de er at de leverer fra sverige men med ca samme leveringstid (noe også overnevnte butikk gjorde).

Robinp

Medlem
Komplett styrer vel heller ikke mot å være billigst da de leverer mye verdi i kundeservice og garantier.

Så når jeg skal ha meg en "laptop" og ser en oversikt over priser fra de forskjellige nettbutikkene. På 6 plass ser jeg Komplett og den er 500 kr dyrere enn en ukjent nettbutikk og 300 kr dyrerer enn en kjent nettbutikk. Velger jeg fortsatt Komplett da jeg vet det ikke er noe hazzle med dem, og jeg kan angre, bytte returnere som jeg vil. (bare et eksempel)

Så dette er kanskje en veldig vellykket taktikk, men en taktikk som ikke bare baserer seg på pris.

Bare noe tanker fra meg mens jeg så innlegget :)

cruzader

Medlem
Komplett styrer vel heller ikke mot å være billigst da de leverer mye verdi i kundeservice og garantier.
komplett/norek har den verste servicen jeg har vært borti med unntak av pixmania.

Har bare en gang fått noe beklagelse derfra når de etter 6uker "fant igjen" en palle varer på sitt lager som de da i 5uker hadde hevdet de kunne dokumentere var levert til speditør som rotet den vekk mens speditør heletiden sto på at sendingen var ikke hentet.
Hvorav de da hadde plukket noen bestillingsvarer av den så ny ventetid.

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Har tenkt å starte nettbutikk, så lurer jeg på hvor jeg finner evt får tak i leverandører?:)

Husker jeg brukte Actebis endel i hine haarde dage - tydeligvis nå ALSO: ALSO. De hadde i alle fall endel ting til okay pris som ikke Norek og Itegra hadde.

Topp