Hvor burde jeg plassere annonser?

Dag Frogner

Supermedlem
Ta en titt på nettsiden min på trommeportalen.no • Hovedsiden

Pr i dag har jeg følgene annonseplasseringer:

Toppbanner: 728x90px
Sidebanner: 160x600
Banner etter førstepost på forumet: 728x90 (ikke aktiv)
Banner over artikler/forumet: 468x60 (ikke aktiv)

Hvor syntes du jeg burde plassere annonser? Burde jeg kutte ut noen av de jeg har i dag og erstatte de med noen andre? Hva med annonser inni artiklene, er dette effektivt?

Tar gjerne i mot tips til gode annonseplasser. :)

picxx

WF 09
Bannerannonser er _ikke_ effektivt..punktum.

Ga deg svar i den andre tråden, og skal du først ha bannere, hvorfor ikke selge dem inn til evt. annonsører selv?

Dag Frogner

Supermedlem
Som jeg svarte i den andre tråden så bruker jeg masse tid på å selge annonser, men det er få som kjøper da alle skylder på lite penger å bruke på markedsføring og gir finanskrisen skylden.

Når ble bannerannonser så veldig lite effektivt? Hvilke andre løsninger fungerer bedre? Tekstlinker?

Hva bruker folk på sine nettsider?

picxx

WF 09
Når ble bannerannonser så veldig lite effektivt? Hvilke andre løsninger fungerer bedre? Tekstlinker?

Hva bruker folk på sine nettsider?

Hvor mange klikk og salg fikk du på 3500 visninger?

--

Ja, tekstlinker er bedre.
Kan jo også f.eks. tilby produktplasseringer.
Implentere nyhetsbrev på siden, og bruk siden dette for upsells til dine brukere.

Bannere virker for større medier som får betalt for antall visninger.

Dag Frogner

Supermedlem
Vel, det er et statisk bilde av en butikk som selger cd`er. Ikke en veldig attraktiv annonse og ikke 100% relevant.

Men jeg antar at bannere i det store og hele (sett at de er litt mer forseggjort og relevante) veldig verdifulle? De aller fleste nettsider som har annonser har jo bannere.

zapotek

Medlem
Det er mest verdifullt for CDON som du annonserer for. De får masse eksponering gratis.

Når det gjelder plassering for å konvertere til salg, kan du forsøke å klemme annonsen inn rett under tittelen i artiklene dine.

Topp