Hvor burde jeg dele ut / legge fra meg visittkort?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg tenkte å prøve ut det gamle visittkort-trikset og legge ut noen kort på forskjellige steder, og også alltid ha noen med meg slik at jeg kan dele ut der det er naturlig.

Jeg leverer jo tjenester til bedriftskunder i alle sjangere, på samme måte som mange her inne og lurer litt på hva dere har gjort, dere som har testet ut dette. Har dere kun lagt i fra dere på steder dere tror/vet det vanker folk som kan bli potensielle kunder, legger dere ut overalt der dere har fått lov (the more, the marrier), eller hvordan har dere gått frem?

Jeg hører an litt hva slags type kunden er og hvis det virker som de er typen som liker å forholde seg til faste kontaktpersoner sender jeg det avgårde sammen med tilbud/salgsdokumentasjon.

Msites Ltd

Livsnyter
Et visittkort leveres personlig til en man har snakket med. Dette er både et tegn på at man har en relasjon og en invitasjon til å gjøre forretninger basert på den relasjonen.

Skal man gjøre mer tilfeldig markedsføring er det smartere å lage en liten brosjyre eller et lite reklamekort - uten den personlige informasjonen.

MariusB

Skaper & Idémaker
Enig med de to siste kommentarene. Et visittkort er jo kun kontaktinfo. Du skal nok kaste ganske mange ned fra taket på Ullevål under en landskamp for at noen kontakter deg, og når noen ringer deg så er det kanskje bare fordi du må komme tilbake å rydde opp etter deg... Bruk heller penger på mer salgsutløsende markedsføring. :)

AgderSkilt.no

New Member
Jeg sender visittkort sammen med alle bestillinger som kommer inn i nettbutikkene. Dette er ikke "personlige" kort - men de har logoen, info om hva firmaet leverer, tlf. nr og "Se alle våre produkter på .."

-Torbjørn

Bjørnar

Gründer
På kaffibordet på bensinstasjonen ligger det visittkort av ymse slag. Hendig når jeg trengte rørlegger, og så visittkortet når jeg venta på kaffien.

Topp