Hvilket referral program?

alterego

Medlem
Er ute etter et referral program som skal brukes i forbindelse med markedsføring og salg av en webtjeneste.

Alle som er innom tjenesten skal kunne sende en referral e-post til en venn/bekjent som de tror kan ha nytte av webtjenesten og dersom de benytter seg av tjenesten skal den som tipset bli honorert med gavekort/penger/poeng/etc.

Referral-programmet skal altså kunne sende ut tipse-poster og må dessuten holde oversikten over:
- Hvem som er tipset av hvem
- Hvem av de tipsede som faktisk benyttet tjenesten
- Eventuelt doble tips
- Brukerlogin for å kunne sjekke sin saldo

Noen som kjenner til noen referral-programmer som kan gjøre dette, eventuelt gjøre noen tilpassninger for å få til dette og kanskje flere funksjoner?

På forhånd takk!

alterego

Medlem
Takk for tipset :)

Betyr det at det ikke finnes noe skikkelig referral program på markedet og at de som har dette har utviklet det selv og holder det for seg selv?

Eller er det rett og slett ingen som har tro på det i forbindelse med å knytte til seg nye kunder gjennom å honorere tipseren?

picxx

WF 09
Det finnes mange affiliateløsninger til wordpress, men jeg synes det er veldig overkill til det bruket du snakker om. Det var en her på forumet som lagde en plugin som var ganske lik den du snakker om, men den manglet dog mulighet for statistikk/sporing. Desverre ga han visst opp alt nettarbeide og innstikket forsvant sammen med siden hans.
Nei, såhvidt jeg vet finnes det ikke en slik plugin utviklet til wordpress, selv om det finnes side opp og side ned med folk som leter akkurat etter en slik.
Hvorfor ingen har tatt seg bryet med å kode en? Er og forblir et mysterium.

alterego

Medlem
Synd at ingen ser og utnytter en slik mulighet.

Får vurdere om jeg skal betale noen for å utvikle en slik løsning, men da blir den i utgangspunktet ikke lagt ut som en fritt tilgjengelig plugin.

Kommer noen over en slik løsning vil jeg sette stor pris på tips.

Topp