Hvilken type markedsføring burde man satse på?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg startet et diskusjonsforum i 2007 og lanserte en nettside i tillegg i Januar i år. Nå har jeg nettopp relansert denne siden med nytt design og mange flere funksjoner og jeg vil nå satse en del på dette nettstedet, da det er unikt i sitt slag i Norge.

Men spørsmålet er jo hva jeg burde bruke tid på.

Har skjønt at det er mange måter å gjøre dette på. F.eks har man SEO, linkebygging annonsere diverse steder og sikkert mye annet jeg har glemt.

Hva burde man satse mest/først på?

Det jeg har i dag er kun noen annonser hos Adwords og Facebook med et lavt budsjett kun for å teste responsen.

Nettsiden jeg driver er trommeportalen.no • Hovedsiden som (så vidt jeg vet) er Norges eneste nettside rettet spesielt mot trommeslagere og slagverkere.

Dag Frogner

Supermedlem
Førstnevnte er ikke dumt. Hvilken type foreninger tenker du på? Har en ganske lang liste med nummer til diverse kjente norske trommeslagere, blir nok å bruke den også for å prøve å få noen av de til å levere inn en artikkel i ny og ne.

Ang musikkweb så har jeg noe på gang med de som går på at de videresender sin "trommeavdeling" i forumet deres til meg mot noe en tjeneste i retur. Men dette er ikke spikret ennå så vet ikke helt hva det blir til, selvom de virket veldig positive.

Ellers koster det jo noen kroner og annonsere hos Musikkweb og jeg har ikke veldig stort budsjett. Kontoen er rimelig tom og det er utrolig vanskelig å få tak i annonsører til siden min, som igjen gir meg lite å rutte med til egen annonsering.

Har forøvrig sendt deg mail om dette en stund før jeg laget denne tråden. :)

gjedda63

Medlem
Det billigste er jo å optimalisere for søkemotorer. Prøv å tenk ut søkeord som trommeslagere vile bruke for å finne et forum f.eks "forum for trommeslagere" , "trommeslagerforum" etc. Bak inn alle disse i en velformulert velkomstartikkel og bygg ankertekstlinker(søkeordene) til førstesiden. Tar fort noe mnd men etterhert bør du ranke greit og trekke endel besøk.
Skal du selge produkter sjøl eller trekke ut fra Ebay eller Amazon f.eks? Har du tenkt på adsense?

Sist redigert:
Topp