Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken søkemotor passer best for deg?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Blind Search

Morsom liten sak jeg fikk med meg fra en nyhet der ute på internett i dag. Husker jommen meg ikke helt hvor jeg fant den i farten. Her søker vi etter "et eller annet," får frem søkeresultater fra Bing, Yahoo og Google. Det store er at først etter vi stemmer på det beste søkeresultatet får vi se hvem som faktisk gir de forkjellige resultatene.

Er kanskje ikke Google den beste allikevel?
 
Prøvde denne med et par søkeord for en stund siden (tror jeg fant den på dinside.no), og i mitt tilfelle var det Google som endte på topp selv i blindtesten. Men det kan kanskje være at folk er forskjellige og at andre søkemotorer passer best for andre mennesker også?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nja, jeg vet ikke. Jeg ser jo at Google er de som garantert et mest dyktige på og hente ut meta description på nettsidene da, mens både Yahoo og Bing slenger ut noe tilfeldige bokstaver som finnes på nettsidene i resultatene.

Selv prøvde jeg meg litt frem og fikk absolutt bedre resultater både i Yahoo og Bing på litt av hvert. Allikevel er det jo ikke mye aktuelt og bruke noe annet enn Google akkurat på søk.
 

Gaasehud

Medlem
Prøvde et par søk og ble Google som gikk av med seieren ... men som olaf sier er jo folk forskjellige – akkurat som søkemotorer. Jeg tror Google funker best for meg i hvert fall, men godt mulig en annen foretrekker f.eks. Bing. :)
 
Topp