Hvilken Facebook-like plugin burde jeg bruke?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg skal ha inn en "Like"-knapp på min nye nettside. Jeg vil bruke den under hver post og jeg vil at når noen liker denne posten, så vises tittelen på posten på Facebook, sammen med en link tilbake til posten. Altså ikke bare at man liker nettsiden generelt, men at hver post har hver sin knapp.

Har lett etter dette en times tid nå, men jeg blir lettere svimmel av alle de forskjellige plugin`ene som finnes, og lurer på om noen her bruker en slik plugin som gjør det jeg er på jakt etter?

Dere kan se hva jeg mener på denne siden: jimmykarlsen.no

Denne nettsiden er basert på Wordpress, men man kjøper disse nettsidene ferdig fra ProPhoto Blogs High-end blogs, low-end price , så det funker nok dårlig å sende mail til Jimmy for å høre hvordan han har fikset det.

Dag Frogner

Supermedlem
Knut: Tror du missforstod litt. Jeg ønsker ikke å ha en sidebar, men en enkel sak under alle poster. Om du kikker på hovedsiden til den nettsiden jeg linket til, ser du det der. :)

Torstein: Skal ta en titt. :)

Har skjønt at man må rote litt inne på Facebooks "developer"-avdeling for å finner litt koder som må brukes for å få dette til. Om noen har en god tutorial på dette, tar jeg gjerne i mot det også. :)

Dre_C

Medlem
Du trenger ikke en plugin for dette. Du må bare lime inn dette for å hente riktig url
Kode:
<?php echo urlencode(get_permalink($post->ID)); ?>

Koden blir da noe slikt du limer inn i single.php
Kode:
<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=<?php echo urlencode(get_permalink($post->ID)); ?>&amp;layout=button_count&amp;show_faces=false&amp;width=450&amp;action=like&amp;colorscheme=light" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" style="border:none; overflow:hidden; width:450px; height:35px"></iframe>

Men andre ord; Bruk denne kodereneratoren hos Facebook : Like Button - Facebook-Entwickler

Men for at den skal fungere i Wordpress så må dette limes inn i koden der det står href= ""

Kode:
<?php echo urlencode(get_permalink($post->ID)); ?>

Sist redigert:
Topp