Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilke fordeler får man i technet?

picxx

Well-Known Member
Fordelene er at du får innlinker (reciplinker da, men likevel) fra alle technetts sider. Over tid vil du også få innlenker fra alle de nye som blir med i technett (dette er enveis linker). Nettverket virker slik at de som allerede er medlemmer ikke må legge til evt. nye nettsider som blir med, mens itpro(technett) hele tiden oppdaterer sine barer med de som aktivt er med i nettverket.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hm, det har jeg faktisk ikke lagt merke til... Tja... ser jo ut til at kenneth slapp unna med det så langt ihvertfall, så jeg tror jeg lar det stå sånn med mindre jeg hører noe. Får ta en litt ordentlig opptelling en dag og se hvor mye trafikk det faktisk kommer fra disse sidene totalt, så kan jeg heller overveie om det er verdt det i det hele tatt hvis det blir noe klager på nofollow-greia.
 

Sindre

Medlem
Nettverket virker slik at de som allerede er medlemmer ikke må legge til evt. nye nettsider som blir med, mens itpro(technett) hele tiden oppdaterer sine barer med de som aktivt er med i nettverket.

Så det vil si at de som er medlem fra før vil få oppdatert sine linker så snart en ny side legges til? Jeg mener nemlig jeg så et par sider som ennå ikke hadde bl.a. agurkposten og flere andre med på listen.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg for min del ser ikke noen fordeler med Technett, og vil ikke nøle med å si at mine sider kommer aldri inn i det nettverket.
Å plassere masse urelaterte linker på siden kan jeg ikke forstå at noen har godt av, og kan igrunn ikke forstå at spesielt mange gir disse noen oppmerksomhet...

Kort sagt vil jeg si at en 728x15 eller 468x15 linkenhet fra Adsense er bedre... Her får du hvertall noe som faktisk er relatert til siden.
Nå har ikke jeg noen sider i Technett, men tror heller ikke at dere som har det får noe spesielt mye trafikk derfra..

Til dere det gjelder: - Hvor mye trafikk får dere egentlig gjennom Technett?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er snakk om noen hundre besøkende daglig, give or take. Avhenger voldsomt av hvor bra overskriften din er på artiklene du leverer, og at de er i technett-lesernes "nisje". Hvorfor? Fordi artiklene dine kommer på forsiden av Itpros forside, bare i sidebar, og da klikker selvsagt brukerne bare på det som virker moro.

Forøvrig kan man bruke "siden er medlem i norges største IT-nettverk" som et slags bevis at man er seriøs og sånn overfor annonsører. Ser straks mye bedre ut, enn hvis jeg skulle sagt at AG er en sånn tulleavis. Nå kan jeg si, "Ja, AG er en tulleavis, men av såpass kvalitet at den er innlemmet i norges største it-nettverk".

Skjønner du, eller?

Forøvrig ser man kanskje at Pageranken stiger eller noe. Men det gjenstår da å se på sikt.
 

picxx

Well-Known Member
Så det vil si at de som er medlem fra før vil få oppdatert sine linker så snart en ny side legges til? Jeg mener nemlig jeg så et par sider som ennå ikke hadde bl.a. agurkposten og flere andre med på listen.

Nettverket virker slik at nye sider vil linke til eldre sider i nettverket, mens de eldre ikke oppdaterer sine head barer. Dette vil jo bety at over tid vil du få flere enveis innlenker, mens du til å begynne med får en god del enveis utlenker. Sidene i ITPro's nettverk vil oppdatere og linke til deg, slik at med disse vil du få en reciplinking.

Selvsagt, om man legger nofolow på linkene vil man få en masse innlenker og gi null linkjuice selv. Får jo håpe det ikke er så mange som gjør akkurat det da :)
 

picxx

Well-Known Member
uff... får nesten litt dårlig samvittighet mht det nofollowgreiene... Isj, altså, hva vil egentlig bli effekten av det hvis jeg fjerner nofollow? Kan det bli noe dropp i serp, eller er det "bare" pr som kan lide av det, eller ... hva?

Om du ønsker å fjerne dem bør du ikke fjerne alle samtidig, da dette vil gi deg en masse utlenker på kort tid. Ta heller å fjerne en-to tagger i uka om du ønsker å fjerne dem.

Nå har ikke jeg sjekket om det er flere sider som benytter seg av dette "trikset", men om det er det faller egentlig hensikten med hele nettverket sammen.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, det er akkurat det... tror kenneth har vært litt vel ivrig på SEO'en her... Men det gir vel først og fremst bare mindre vekt til utlenkene hvis jeg gjør det? Eller kan det ha noe å si for juiceds egne serps og sånt også?

Tror jeg begynner å fjerne det nå framover, litt forsiktig. Så kan jeg jo også legge til et par utvalgte kompissider ;)
 
Sist redigert:
Topp