Hva tror dere er best og minst tidskrevende?

Dseller

Medlem
Hei, hva tror dere er best og minst tidskrevende?

1: Ha mange kategorier alt fra kjøkkenutstyr til mobildeksler
2: ha en kategori f.eks mobildeksler
3: drive med abonnements produkter f.eks kunden får 1 barberhøvel og 4 barberblader hver 3 mnd som kontura.no gjør.

Min konklusjon er:

1: mer tidskrevende men jo fler varer/kategorier jo større målgruppe treffer du, ergo mer penger.
2: Litt mindre tidskrevende. tjener en smule mindreen alt 1.
3: ?????

hva tror dere?

Spørsmålet ditt er umulig å svare på.

Alternativ 3 er mest tidkrevende om du har 1 million kunder. Men om du har 1 million nye produkter i uka er alternativ 2 og 3 mest krevende.
Alternativ 2 og 3 kan være like krevende eller den ene mer krevende enn den andre alt etter hvor mange produkter du har, kundemasse, butikksystem, markedsføringkanaler osv osv.

Så spørsmålet ditt gir egentlig ingen mening.

Og jeg er litt uenig i konklusjonen din. Pr 1000 lapp i omsetning har jeg høyere overskudd på mobildeksler enn elektroutstyr. Pluss lavere kostnader mtp oppbevaring og slike ting. Og når det kommer til elektronikk bør du ha god kapital til å gjøre innkjøp hvis du skal satse bredt siden du konkurrerer med store kjeder. Mest sannsynlig vil du tjene mer på en nisje innen mobiltilbehør e.l (selv om konkurransen er stor der også).
Men det er klart det er mindre jobb å selge 1 stk kjøleskap for 5000,- enn mobildeksler for 5000,-

Topp