Hva syns folket om email crawlere da?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Crawlere er vel ikke hærverk..? googlebot er en også...

I Norge har du lov å crawle nettet og høste domenenavn. Legg til en "funksjon" før domenenavnet (f.eks. post, info osv), og de har du lov å sende en epost til.
Jeg har prøvd å bygge en crawler selv men det blir en del kode og jeg har ikke nok tid.

Men før vi skal prøve oss på epost-kampanjer, så prøver vi affiliate deals først. Har mye mer tro på det, og mye mindre irriterende for folk.

testdriver

Ha det bra..
En studie gjort i 2008 konkluderte med at 1 av 12.500.000 svarer på spam. Men, men, sender man mange nok...

Forstod at jeg ikke var alene om å motta tilbud om hundebur for ikke så alt for lenge siden. Lurer på hvor mange svar han fikk, hehe.

Sist redigert:

Kassimaja

Geocacher
En studie gjort i 2008 konkluderte med at 1 av 12.500.000 svarer på spam. Men, men, sender man mange nok...

Forstod at jeg ikke var alene om å motta tilbud om hundebur for ikke så alt for lenge siden. Lurer på hvor mange svar han fikk, hehe.

Svarandelen varierer sikkert en del fra produkt til produkt, men det funker, det er det ingen tvil om. Jeg har selv kjørt noen kampanjer til bedriftadresser i Norge og svarandelen for min del lå på flere prosent

testdriver

Ha det bra..
Svarandelen varierer sikkert en del fra produkt til produkt, men det funker, det er det ingen tvil om. Jeg har selv kjørt noen kampanjer til bedriftadresser i Norge og svarandelen for min del lå på flere prosent

Ja, tipper det mest effektive er jallaprodukter man spontankjøper med enkel betalingsløsning. Var du selektiv mht valg av domener, bransje, tema etc? Vanvittig bra å bare komme seg over prosenten!

I Norge har du lov å crawle nettet og høste domenenavn. Legg til en "funksjon" før domenenavnet (f.eks. post, info osv), og de har du lov å sende en epost til.
Jeg har prøvd å bygge en crawler selv men det blir en del kode og jeg har ikke nok tid.

Det finnes ingen som gjør dette og selger e-postlister, da?

Kassimaja

Geocacher
Det var egentlig ikke jallaprodukter, men produkter som bedrifter ikke visste fantes og somde trengte.

Det finnes mange bedriftsøktjenester i Norge. Bare slipp løs en crwler på en av disse så har du i løpet av kort tid en rimelig komplett liste

picxx

WF 09
Du kan bruke domene-navnene og legge "post" og "info" og slikt foran. Og så skal det være mulig med en "avregistrer"-knapp.

Det fordrer selvsagt det at det er et .no domene. Det er jo fullt mulig for privatpersoner å registrere .com, .net, .org etc.

kongen

kongemedlem
.no domener eies ikke, men leies. De leies av foretak.

Ingenting kan eies, men man kan ha bruksrett. Du eier til og med ikke huset ditt selv om det er nedbetalt, men du har bruksrett. Hvis du f.eks. ikke betaler skatten din, da kan du miste bruksretten til ditt hus, bil, båt osv (selv om alt er nedbetalt).

Topp