Ole Avranden
utvandret
Jeg holder på å sluttføre et nettsted som er bygget opp i Joomla, med egen annonseløsning som nok også drar litt juice. Og nå lurer jeg på hva slags hosting jeg trenger...
Artiklene er relativt billedtunge og i tillegg skal serveren håndtere skalering av bilder til moduler som "Mest lest", "Relaterte artikler" osv. (Modulene vil dog ha cachefiler med 12 timers varighet.)
I lavsesongen vil nettstedet ha ca 300 daglige besøkende som ser på 3 sider.
I høysesongen vil det være rundt 1000 besøkende hver dag og antallet sidevisninger øker til 4. Det kan også være dager hvor trafikken når opp mot 2000 besøkende.
Jeg vurderte å kjøre videofiler på egen server da det er positivt for SEO, men har slått det fra meg da det nok vil øke belastningen på serveren alt for mye.
Det er ikke mulig å kjøre cache på sidevisninger.
Hva anbefaler dere
- et godt spesifisert webhotell?
- VPS?
- Dedikert server?
Jeg tror ikke jeg har så mye å bidra med på root, så det er nok en fordel om det er en managed løsning - eller har et kontrollpanel som server newbs kan benytte.
Har dere forslag til host/pakker tar jeg i mot det med takk.
Artiklene er relativt billedtunge og i tillegg skal serveren håndtere skalering av bilder til moduler som "Mest lest", "Relaterte artikler" osv. (Modulene vil dog ha cachefiler med 12 timers varighet.)
I lavsesongen vil nettstedet ha ca 300 daglige besøkende som ser på 3 sider.
I høysesongen vil det være rundt 1000 besøkende hver dag og antallet sidevisninger øker til 4. Det kan også være dager hvor trafikken når opp mot 2000 besøkende.
Jeg vurderte å kjøre videofiler på egen server da det er positivt for SEO, men har slått det fra meg da det nok vil øke belastningen på serveren alt for mye.
Det er ikke mulig å kjøre cache på sidevisninger.
Hva anbefaler dere
- et godt spesifisert webhotell?
- VPS?
- Dedikert server?
Jeg tror ikke jeg har så mye å bidra med på root, så det er nok en fordel om det er en managed løsning - eller har et kontrollpanel som server newbs kan benytte.
Har dere forslag til host/pakker tar jeg i mot det med takk.