Hva slags kontrakter er vanlig for nettsidevedlikehold?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Holdt nesten på å lande en ny kunde i dag, men det endte med at de ikke hadde budsjetter nok for øyeblikket. Årsaken var at de allerede var bundet til et annet selskap som fakturerte de månedlige beløper fram til kontrakten gikk ut. Jeg valgte å ikke grave for mye i dette forholdet, så jeg spurte ikke hva denne kontrakten innebærer og hvem selskapet de hadde signert med var.

Nettsiden deres er forferdelig og de taper så absolutt kunder på det (det var årsaken til at de kom i kontakt med meg). De bruker penger på markedsføring, men har fått levert en kjedelig nettside som ikke gjør noen verdens ting for de og en middelsmodig markedsføringskampanje.

Kontrakten deres går ut vår/sommer 2010. Hva slags kontrakt tror dere dette kan være og hva tror dere den inneholder?

K

Kontoristen

Guest
Ettersom de ikke vil signere kontrakt med deg så er nok mest sansynlig pga at de ser tapet med at de må forstette å betale til din konkurent som penger rett ut av vinduet.

Sansynligheten for at de vil tjene mer i form av økt salg ved å bruke deg er nok stor, men det er vanskelig for en kunde å se dette selv, eller ta sjansen på noe nytt.

peterandrej

pensjonert moderator
Hei,Kontrakten deres går ut vår/sommer 2010. Hva slags kontrakt tror dere dette kan være og hva tror dere den inneholder?

Tipper at de har en helt vanlig webhotellavtale med en leverandør som OGSÅ leverer publiseringsløsning. Tenk sånn type "Idium". Inne i en slik avtale ligger altså alt de trenger, webhotell, domene, publiseringsløsning, backup, osv. Slike avtaler har jeg vært borti flere ganger at mine kunder har hatt.

Og vanligvis er det litt "utfordrende" å få flyttet eksempelvis domene fra en slik leverandør. De pleier å være litt "utfordrende" å ha med å gjøre. (Det er vanligvis også derfor kundene vil flytte fra dem..)

NB! Idium er her bare brukt som eksempel på en totalleverandør. Jeg har ikke noen negative erfaringer med dem.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Litt pinlig at de leverer helt forferdelige resultater i dette tilfellet. De kaster bort penger i markedsføringsbiten og nettsiden trafikken lander på er like stimulerende til kjøp som en gråstein.

Jeg får vel håpe det er positivt at jeg fikk vite dato på når kontrakten går ut, da de ville jeg skulle kontakte de litt før da!

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis du gjør salgsjobben riktig skal du kunne selge dette inn i dag. I alle fall hvis du er så skråsikker på at det du leverer vil gi de en økning i salg e.l.

Er jo bare å selge inn en avtale som gjør at de ikke kan tape på det......

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Med tanke på at det er markedsføring jeg selger, så kan man selvfølgelig ikke garantere noe - spesielt ikke når man ikke selv har 100% kontroll over kjøpsprosessen.

Topp