Det kan du ikke hvis ikke kunkursboet gir deg auth-koden du trenger for å flytte.
Hvis det er en reseller som går konkurs (som jo de fleste "registrarer" er når det gjelder de generiske toppnivåene), kan du hente ut auth-koden selv forutsatt at du står oppført som eier og admin-kontakt (da forutsetter jeg at du er registrert med din egen e-postadresse).
Hvis en registrar som er akkreditert hos ICANN går konkurs vil ICANN iverksette tiltak som skal ivareta kundens interesser. Det dreier seg i første rekke om å fryse domener som er utløpt eller står i fare for å gjøre det, slik at domenene ikke blir fristilt. Ettersom en akkreditering termineres når en registrar går konkurs, vil ICANN i neste rekke være involvert i prosessen med å selge eller på andre måter overlate domeneporteføljen til en annen registrar (konkursboet kan jo ikke gjøre dette på egen hånd, ettersom en domeneportefølje uten akkreditering ikke er salgbar). Problemer kan likevel oppstå for dem som har domenenavn som utløper i perioden mellom tidspunktet hvor selskapet ble insolvent og tidspunktet for når ICANN griper inn.
Jeg kjenner ikke til hva som skjedde i Registerfly og er egentlig ikke så interessert i å lese meg opp på det, men jeg har vært borti noen andre tilfeller hvor dette har blitt håndtert veldig greit av ICANN. Hvis du som kunde derimot ikke har passet på å holde kontaktinformasjonen din oppdatert (spesielt viktig at e-postadressen du er registrert med stemmer), vil du kunne få store problemer med å få gjort endringer på domenet ditt.
ICANN vil ikke besvare mail fra domeneeiere, og tar heller ikke imot henvendelser fra andre enn sine akkrediterte registrarer. Fyller du ut et klageskjema på ICANNs nettsider vil informasjonen bli automatisk videresendt til registraren, og slike henvendelser blir aldri lest av folk i ICANN. Dette gjelder selv om registraren har gått konkurs. ICANN har egne metoder for å oppdage problemer hos en registrar, og når det oppstår avvik kan du som regel likevel føle deg rimelig trygg på at ICANN jobber i kulissene.