Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva skal jeg lære nå?

bollen

New Member
Hei:), holder på å lærer meg html og css. Jeg har fullført et grunnleggende html/CSS (Web Fundamentals)kurs hos Learn to code | Codecademy .
Veldig fornøyd!,gratis er det også! Nå kan jeg jo litt html og css, men kan laaangt ifra nok.
Jeg tror jeg kan lage en veldig enkel nettside, men det kommer til å ta lang tid, med mye prøving å feiling.
Spørsmålet er, hva anbefaler dere erfarne hva jeg skal gjøre nå? begynne å lage simple nettsider, eller ta et javascript kurs?
Har forstått at for å kunne lage skikkelig funkjonelle og fine nettsider, må jeg kunne javascript.
Målet er jo å kunne lage nettsider, med annonser osv , for å prøve å tjene litt penger. Synes det er veldig spennende og givende å lære å kode.

-bollen
 

InVert

Blogger
Anbefaler deg å gå videre med Jacascript og jQuery.

Deretter kan du se på PHP og MySQL for å øke funksjonaliteten ytterligere :)

Er målet å tjene penger, så ville jeg heller satset på SEO, Sosiale Medier (Video, podcast og skrive salgstekster) og generelt få brukere så outsourcet det meste.
 

selbekk

Medlem
Det beste tipset jeg kan gi deg er å følge prinsippet "learn by doing". Lag deg en liten statisk webside, legg til små sider her og der etterhvert som du lærer noe nytt. Kommer du på en funksjon som krever javascript-funksjonalitet, sett deg ned og ta et kurs i javascript. Så prøver du deg litt frem :)

Angående hva InVert nevner om penger, så er det mange måter å tjene penger på. Da jeg startet med min webkarriere, tenkte jeg ikke over at det ville legge grunnlaget for min nåværende (relativt nyervervede) stilling som it-konsulent hos en av Norges aller sterkeste konsulentbyråer. Either way - en god mestringsevne ift. html, css, javascript, REST og andre webteknologier er alltid en god ting å ha med seg videre i livet.

Lykke til! =)
 
Sist redigert:

Olavxxx

Member
Hei,
Foreslår følgende:
1. HTML5 med alt det innebærer av semantiske elementer, video, canvas, appcache, m.m.
2. JQuery
3. JQuery Mobile
4. PHP + MySQL
5. Wordpress maler

Husk også å bruk mye google analytics, webmaster tools, google pagespeed, m.m.
 
Topp