Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hva med bluetooth markedsførin?

sammy

Medlem
hva med bluetooth markedsføring?

Hei igjen.
Er det noen her ute som har noen erfaringer med bluetooth markedsføring. Det vil si, man har en server som sender reklame og lignende til mobiltelefonen til personer som paserer serveren.
Vennlig hilsen sammy
 
Sist redigert:

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Det var ikke min oppgave, men jeg jobbet tidligere i et firma som bla. drev med det. Siden bluetooth har ganske begrenset rekkevidde, så satte vi opp små servere på egnede steder. Husker ikke hva de het, men de var på størrelse med en halv bok.

De hadde endel porter for USB som vi brukte til ekstra lagring, nettverk og bluetoothsender. Serverne kjørte Linux med Perl/PHP og MySQL for administrasjon av kampanjer, og kunne (der vi hadde nett) synke mot kontoret. Det fungerte bra, men vet ikke om de fortsatt driver med det.
 

sammy

Medlem
Dette var da kanskje "stand alone units" som "arbeidet" på egenhånd? ( Dvs, de var ikke avhengige å være koblet til en PC?
 

kongen

kongemedlem
Hei igjen.
Er det noen her ute som har noen erfaringer med bluetooth markedsføring. Det vil si, man har en server som sender reklame og lignende til mobiltelefonen til personer som paserer serveren.
Vennlig hilsen sammy

SPAM er ulovlig
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Men vil dette gå som SPAM?

Er det ikke slik at man må godkjenne bluetooth filer?
Da vil det jo være noe man godkjenner å motta, så de kan jo ikke komme å si at det er spam.
Hva de tenker er jo noe helt annet! Jeg ville nok se på dette som spam personlig.
 
Kan vel bare snakke for meg selv her, men jeg hadde ihvertfall blitt irritert om jeg mottok reklame på denne måten da jeg ikke har bedt om å motta reklame (og heller ikke ønsker det) og ville ansett det som SPAM. På samme måte som jeg hadde sett det som spam om jeg mottok e-poster fra selskaper jeg ikke har bedt om å motta e-poster fra som spurte om jeg ville laste ned en fil med reklame.
 

kek91

Webutvikler
De fleste går vel uansett med bluetooth disabled, og i tillegg tror jeg ikke mange trykker godkjenn på tilfeldig filer som popper opp.

Kan aldri innbille meg man får mange kunder via denne markedsføringsmetoden (?)

Godt mulig jeg tar feil, men jeg ser ikke det helt store potensialet

Beklager, ble veldig offtopic
 
Topp