Hva koster det å lage et websted for anbudstjenester

tulling99

Medlem
Jeg går med tanker om å lage et websted ala https://tjenestetorget.no/. Leverandører betaler en månedlig avgift for å kunne gi tilbud på anbud fra kunder. Jeg vil evt. kun lage for en spesiell bransje (en bransje som jeg er kjent med).

Slik fungerer disse sidene (dette trenger jeg, med andre ord):

1. Kunden registrerer seg og kan legge ut jobben sin på anbud ved bruk av et skjema.
2. Bedriften registrerer seg og får tilgang til alle kundenes anbud.
3. Bedriften kan herifra sende tilbud til kunden. Tilbudet dukker opp på kundens side når han logger seg inn. (Og seff. e-postvarsel).
4. Kunden velger det beste tilbudet og sletter oppdraget sitt fra databasen.

Gratis for kundene. Bedriftene betaler en mnd sum for å kunne gi ubegrenset ant. tilbud. Trenger ikke betalingsløsning på nettet, sender faktura.

Hva vil det koste å få laget en slik plattform som tjenestetorget og liknende anbudssider som mittoppdrag.no har? Det vil selvsagt bli mindre omfattende, men prinsippet skal være det samme.

Noen andre tanker vedrørende dette prosjektet? Rent forretningsmessig..

U

Uregistrert

Guest
Markedet er overfylt av ambudstjenester. Du konkurrerer med store nettaviser og etablerte nettsider. Bare et tips.

Gjør det selv = gratis
Leie noen flinke = over 100 000kr (alternativt over 1000 i timepris)

tulling99

Medlem
Kan det virkelig koste over 100 000 kroner? Husk, det skal være en eneste bransje. Altså mye mindre omfattende. Som en mikroversjon av mittoppdrag.no etc. For 100 000 kan jeg rett og slett legge ideen på hylla.

Jeg kan neppe lage det selv. Jeg klarer såvidt å programmere inn annonser i wordpress .php'er.. Dette er langt utenfor mine evner. Jeg vet ikke hva som ligger bak slike sider.

Er klar over at jeg konkurrerer med nettaviser. Men på en annen side er jeg "inne" i bransjen og kjenner den bedre. Jeg vet hvilke kanaler jeg skal bruke for å nå frem til disse bedriftene. Der har nettavisene ingen fordel. De har derimot stor fordel ved at de kan få inn kundene via gratis reklame på tunge nettsteder. Jeg har et par ess i ermet samt et par ideer der også (Selv om dette åpenbart vil være flaskehalsen i dette prosjektet).

peterandrej

pensjonert moderator
For 100 000 kan jeg rett og slett legge ideen på hylla.

Da synes jeg du skal legge ideen på hylla.

Det er, på generell basis, ikke spesielt mye enklere å lage et slikt sted med tanke på bare noen "få" bransjer eller bare noen "få" kunder. I praksis blir kravene, måten det må fungere på, sikkerhet, osv akkurat det samme om du har 100 eller 100.000 millioner kunder/anbydere.

Når det er sagt, så finnes det "ferdige" løsninger for nettsteder av denne typen. Jeg har sett det. Men husker ikke hvor.

Sist redigert:

tulling99

Medlem
Da synes jeg du skal legge ideen på hylla.

Det er, på generell basis, ikke spesielt mye enklere å lage et slikt sted med tanke på bare noen "få" bransjer eller bare noen "få" kunder. I praksis blir kravene, måten det må fungere på, sikkerhet, osv akkurat det samme om du har 100 eller 100.000 millioner kunder/anbydere.

Når det er sagt, så finnes det "ferdige" løsninger for nettsteder av denne typen. Jeg har sett det. Men husker ikke hvor.

Disse ferdige løsningene kan jo være interessant. Har prøvd å google det, men fant ingenting..

tulling99

Medlem
Nei, det finnes mange som lager script som gjør at nettstedet ditt får samme funksjoner som kjente nettsteder. Derav navnet clone. Det er ikke en klone av scriptet selvsagt, bare i navnet.

Og dette blir vesentlig billigere enn å få noen norske til å bygge det opp fra bunn antar jeg?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ja, det er nok tilfelle HVIS du vet 100% hva du skal ha før du begynner.
rac og andre tjenester fungerer stortsett kun hvis du har en detaljert spesifikasjon på hvordan alt fungerer. Du kan f.eks. bruke powerpoint for å lage eksemplene, da får du samtidig en god ide hvor mye arbeid dette blir slik at det blir lettere for deg å prismessig vurdere arbeidet andre skal gjøre for deg.

Samtidig gir dette et godt grunnlag for å få en prisestimat og synspunkter (også her på forum).

Topp