Hva kan kalles DVD-kvalitet?

Santo

Active Member
Hei,

Er det noen som vet hvor mange kbit/s må man opp i på en Windows Media Video streaming for at det man streamer skal kunne kalles å være av DVD-kvalitet?

(Videokodek: Windows Media Video 9 Professional)

Jeg forsøkte forøvrig å google litt, men fant egentlig ikke noe helt relevant.

På forhånd takk for alle innspill :)

Santo

Active Member

Jeg synes det hørtes veldig mye ut i wmv-format... Pakker ikke wmv (windows media video) bedre enn Mpeg2, slik at man klarer seg med lavere bithastighet?

Er det forøvrig "vanlig" å ha så høy bithastighet når man streamer filmer (adult) og påstår at det er DVD-kvalitet?

Sist redigert:

Fredrik

Medlem
DVD kvalitet tror jeg man kan diskutere i all evighet. Det kommer også an på opptaksutstyret. Eller er det 576 linjer horisontalt som webmoney sier. Jeg har ikke anelse på codecer og slikt men hva med h.264 istedet for wmv? Eller hva med FLV eller divx. Poenget er jo at det skal streames og da ønsker man vel å holde fil størrelsen lav slik at man ikke trenger 5 doble fiber linjer.

Knut

Medlem
Det vil jo aldri bli bedre enn det du har i utgangspunktet. Er vel egentlig ikke noe som heter "dvd kvalitet" heller. Samme som HD kvalitet. Mange mener at HD kvalitet på tv sendinger er sprøyt da det ikke oppfyller kravene. Men ingen har vel noensinne skrevet hva kravene egentlig skal være da disse vil være forskjellig fra person til person nesten.

Topp