Hva gjør jeg med domener som ligner på hoveddomenet?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg driver jo flashbanner.no, men har også registrert flashannonse.no, bannerreklame.no og flashreklame.no.

Hva burde jeg gjøre med disse? Nå linker de kun videre til flashbanner.no, men det beste hadde kanskje vært å satt opp en enkel Wordpress-side med en liten artikkel med et par linker til flashbanner.no på hver side også bare latt de stå slik for å få relevante innlinker til hovedsiden?

Eller er det andre ting som kan gi meg mer igjen for disse?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kan kanskje gi bort noen generiske bannere som nesten gjør jobben for noen..
Sikkert en dårlig ide.

Ellers kan du lage en side hvor du gir bort en gratis banner en gang hver tredje måned, og folk kan sende inn forslag hvorfor akkurat *de* skal få en (minst 50 ord?) - vanlig kommentar-felt?

agrimsrud

Medlem
Hva med å sette opp noen artikler som lenker til hovedsiden, og en refresh-funksjon som videresender leseren til hovedsiden etter et minutt eller noe sånt? Eller straffer Google sånt?

Hupsey

Medlem
Det blir vel regnet som en "doorway" side. Mener at google regner det for black hat. Om de oppdager det er en annen sak..

Hupsey

Medlem
Om du bare linker er det ikke noe problem.
Selv om linkene til hoved siden din skulle vises seg å ha mindre verdi en fra en utenforstående side, har du jo likevell trafikken fra brukere som klikker linken på "ekstra" sidene..
Men du trenger jo også linker til "ekstra" sidene for at noen skal finne dem, og jeg tror det kan bli vanskelig å få topp plaseringer på alle på samme søkeord..

Det jeg tror er skadelig både for Google og leserene av "ekstra" sidene er om man videresender dem automatisk etter noen minutter som nevnt over..

Tonny Kluften

Administrator
Slik ser et moderne lenkeskjema ut. Slutt på a-b linking.
Dette skjemaet passer bra for deg. Bloggene kan være blogger/wordpress.com-blogger, eller andre nettsider, type gratis.

lenkeskjema.jpg

Topp