Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva gjør du med domener du ikke bruker?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har så smått begynt å bli en domenehai (ironisk nok). Jeg innså det egentlig ikke før i dag, når jeg begynte å tenke over at jeg måtte dra litt profit fra de bortimot 150 domene jeg eier og ikke bruker.

For øyeblikket står dem alle parkert hos sedo, men jeg føler at jeg kan gjøre mer nytte av dem. Er det noen her som har noe erfaring med dette? Slik jeg har sett det, er dette alternativene mine:

- Sedo, hvor jeg får profit + en salgslenke slik at domene kan selges om noen interesserte dukker opp.
- Google domeneparkering. Ikke testet det. Gir det noe profit? Landingssidene deres ser egentlig langt dårligere ut en sedo sine. Samme kjipe stilen som på alt annet google spytter ut.
- Prøve å sette opp min egen domenelandingsside. Men klarer jeg dra noe mer profit av det?
- Starte et massivt MFA nettverk, men det er mye jobb og det har jeg ikke tid til i 2007 iallefall.
- Massiv lenkebondegård. Ikke tid til dette i 2007 heller.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Mener du sånn at man kjører de samme feedene som en haug andre som abbonerer på de feedene bruker? Det høres da ikke ut som så mye stress. Hva slags inntekter, CTR osv har du hatt så langt? Sedo har ganske dårlig CTR, og klikk-priser er heller ikke noe å skrive av.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har så smått begynt å bli en domenehai (ironisk nok). [...]
Ikke vær lei deg. På 1930-tallet kalte de alle som drev med eiendomshandel for "bolighaier".

Hvorfor ikke "skohai" (ekspeditør på Din Sko), "pølsehai" (Gilde) eller "lånehai" (bankmedarbeider). Heisann, det siste forslaget er visst allerede en realitet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Sedo gjør vel egentlig ikke noe annet enn å kjøre det gjennom adsense? Det kjipe er at dem betaler så forbanna dårlig, uansett CTR (iallefall det jeg opplever). Jeg er sikker på at jeg kan få mer av å legge inn adsense selv, men spørs om jeg får det like relevant og bra oppbygget da.. Jeg vil jo trossalt ha automatikk i det her!

Kjøpte forresten 10 nye domener i dag, deriblant et hotellkjedenavn og romantikk.com : )
 

Keanu

Geek
790px-Basking_Shark.jpg


:)

Kjøper du kun for å videreselge, eller har du planer for domenene?
Selv kjøper jeg kun domener jeg har planlagt innhold for, men siden det går en del raskere å tenke ut planene enn faktisk gjennomføre de, så ligger domenene mine hos godaddy. De fleste er ikke type-in-kandidater, så jeg tviler på at jeg hadde hatt noe betydelig inntekt på å legge ut egne annonser der.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Neida, jeg vil prøve å kvalitetsplukke dem litt!

Jeg har ikke tid til å kjøre igang prosjektet før i midten av 2008 uansett, så har ikke noe dårlig tid med å samle domener..
 
Topp